Forte Partners - la un pas de a cumpăra terenul fabricii de ciorapi Adesgo

Forte Partners - la un pas de a cumpăra terenul fabricii de ciorapi Adesgo
Alexandru Urzică
Alexandru Urzică
scris 23 dec 2019

Asocierea de investitori imobiliari Forte Partners, implicată anul trecut în cea mai mare tranzacție imobiliară din 2018, este la un pas de a agrea termenii în care va cumpăra terenul fabricii de ciorapi Adesgo din cartierul bucureștean Tineretului. Tranzacția ar urma să fie încheiată la un preț de minimum 13,2 milioane euro, potrivit informațiilor Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Compania Adesgo, unul dintre cei mai mari producători de dresuri de damă din România, se pregătește să semneze actele pentru a vinde terenul și clădirile fabricii Adesgo din Tineretului companiei Solid Path. Compania este controlată de frații Johny și Jihad Jabra, fondatori ai Forte Partners, potrivit termene.ro.

Terenul de 13.726 de metri pătrați de care dispune Adesgo ar urma să fie vândut la un preț de minimum 968,2 euro/metru pătrat. Contratul de vânzare trebuie semnat până la sfârșitul anului viitor sau, cel târziu, în 31 martie 2021, moment în care va fi achitat 90% din prețul agreat, urmând ca restul banilor să fie plătiți după ce Adesgo își va muta fabrica, adică cel mai târziu în opt luni de la data de 31 martie 2021.

EXCLUSIV Cel mai mare plan din București și unul din cele mai mari în România, ce transformă total Romexpo: cele mai înalte clădiri, cea mai mare piață, cel mai mare coworking, cea mai mare parcare CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Cel mai mare plan din București și unul din cele mai mari în România, ce transformă total Romexpo: cele mai înalte clădiri, cea mai mare piață, cel mai mare coworking, cea mai mare parcare

Adesgo are două credite obținute în 2015 și 2016 de la Eximbank, pentru care s-a impus ipotecă pe stocurile de materii prime. În 2016, banca a împrumutat fabrica cu 6 milioane de euro.

Achiziția Forte Partners este naturală, în contextul în care tocmai a început dezvoltarea unui nou complex de birouri chiar lângă fabrica Adesgo, în locul fostului spital Scarlat Longhin, pe un teren de circa 18.000 de metri pătrați. Proiectul U Center are deja și un prim chiriaș: furnizorul de servicii și soluții IT Endava, cu peste 2.700 de angajați în România, care va închiria 12.500 de metri pătrați de birouri în complexul Forte Partners. Această suprafață reprezintă aproape 40% din U Center, ce urmează a fi livrat în trimestrul al doilea din 2021.


Fabrica Adesgo are o capacitate de producție de peste un million de perechi pe lună și peste 600.000 de articole de lenjerie. Produsele companiei sunt comercializate sub brandul Diamond by Adesgo.

Înființată în 1926, ca proprietate particulară a lui Arthur Drechsel, compania a devenit în 1993 societate pe acțiuni cu capital integral privat. În anii 1998-2002, pachetul majoritar a fost cumpărat de grupul belgian Bonneterie Bosteels de Smeth, iar în 2010, Loar, parte a grupului Argaman Industries, a preluat pachetul majoritar de acțiuni al companiei. Compania are peste 200 de angajați și exportă circa 85% din producție, pe piața locala produsele sale fiind comercializate atât în cele șase magazine proprii, cât și în hipermarketuri.

Istoricul Forte Partners

Fostul coordonator al activităților imobiliare locale ale grupului italian Cefin, fondatorul companiei de consultanță imobiliară Eurisko și fondatorul brandurilor Primola și Nova Brasilia au decis în 2014 să își pună proprietățile și expertiza la comun. Geo Mărgescu, Ionuț Dumitrescu și Johny Jabra au adunat, sub cupola Forte Partners, un portofoliu de proprietăți printre care se regăsesc clădiri de birouri și o serie de spații comerciale în centrul Bucureștiului, la care se adaugă terenuri.

EXCLUSIV Dedeman transformă primul său magazin din București în cel mai mare din rețea. O tranzacție care declanșează închiderea și lichidarea fabricii CELPI CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dedeman transformă primul său magazin din București în cel mai mare din rețea. O tranzacție care declanșează închiderea și lichidarea fabricii CELPI

La începutul anului trecut, antreprenorul Ionuț Dumitrescu s-a retras din asociere și s-a alăturat companiei One United, controlată de Victor Căpitanu și Andrei Diaconescu. Astfel, libanezul Johny Jabra rămâne principalul asociat al Forte Partners. Alături de fratele său, Jihad Jabra, și-a început afacerile în România comercializând cafeaua Nova Brasilia, brand vândut în 2001 americanilor de la Kraft. Banii au fost investiți în producția de ciocolată și biscuiți, care cuprindea brandurile Primola și Ulpio. În 2011, familia austriacă Meinl a cumpărat de la frații Jabra brandul Primola, fabrica din Berceni rămânând în continuare în proprietatea acestora. În plus, ei au mai cumpărat în 2015 o parte din activele producătorului de lactate Lactaprod din Brăila, aflat în faliment.

În paralel cu afacerile din domeniul alimentar, investitorii au intrat și pe piața imobiliară, unde au dezvoltat clădirea de birouri Nova Building (6.800 mp) din zona Dimitrie Pompeiu. Imobilul a fost pus pe piață și închiriat de banca Italo-Romena în 2008, iar patru ani mai târziu vândut către bancă pentru circa 15 milioane de euro. Frații Jabra mai dețin o serie de clădiri de birouri de dimensiuni mici și medii precum Beller Office Building (500 mp), din zona Dorobanți și imobilul Aurel Vlaicu Office Building (2.356 mp), de pe Șoseaua Pipera. Proprietățile lor au intrat în portofoliul Forte Partners.

În București sunt în pregătire zeci de ansambluri rezidențiale medii și mari, o dovadă a revenirii încrederii în piață, sentiment care se reflectă și în volumul de vânzări de proprietăți. Numărul tranzacțiilor imobiliare a revenit pe creștere în iulie 2019, după ce a scăzut 12 luni consecutive, din iulie 2018 în iunie 2019, cu procente cuprinse între 7% și 35% an la an, potrivit datelor Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară. În primele 11 luni ale acestui an au fost încheiate circa 490.000 de tranzacții, cu 7,1% mai puține decât în aceeași perioadă a anului trecut.

Infografic realizat de Alexandru Urzică
viewscnt
Afla mai multe despre
forte partners
adesgo
u center