Topul retailerilor din bricolaj: Dedeman a depășit în 2016 pragul de 1 miliard de euro după cifra de afaceri

Topul retailerilor din bricolaj: Dedeman a depășit în 2016 pragul de 1 miliard de euro după cifra de afaceri
Profit.ro
Profit.ro
scris 8 iun 2017

Retailerul de materiale de construcții și bricolaj Dedeman a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 1,16 miliarde euro și un profit de 158 milioane euro, rămânând lider detașat al pieței, în timp ce rețelele Ambient și Brico Expert se confruntă cu reduceri ale afacerilor, dar și cu pierderi semnificative,arată bilanțurile publicate de Ministerul Finanțelor, consultate de News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Profit.ro a anunțat ieri, de altfel, că frații Pavăl, proaspăt cumpărători ai clădirilor AFI Cotroceni, au avut anul trecut un profit în urcare la 157 milioane euro.

Afacerile cumulate ale primelor cinci cele mai mari rețele de materiale de construcții și bricolaj din țară - Dedeman, Arabesque, Bricostore România, Hornbach și Praktiker - au depășit anul trecut 1,9 miliarde de euro, în creștere cu peste 21% față de afacerile totale ale primelor cinci companii cu cele mai mari afaceri înregistrate în 2015, reiese din bilanțurile financiare depuse la Ministerul Finanțelor.

Dedeman, compania fraților Dragoș și Adrian Pavăl, a rămas liderul detașat al pieței de bricolaj autohtone, cu o cifră de afaceri de peste 5,2 miliarde de lei (1,16 miliarde de euro - valoare calculată la cursul mediu anual din 2016), în creștere cu 20% comparativ cu 2015.

Puternicul lanț ceh farmaceutic Dr.Max intră în România, cumpărând farmaciile Arta CITEȘTE ȘI Puternicul lanț ceh farmaceutic Dr.Max intră în România, cumpărând farmaciile Arta

Profitul net raportat de compania fraților a depășit anul trecut 713 milioane de lei (158 milioane euro), în creștere cu 26,6% față de nivelul din 2015.

Cu peste 8.400 de angajați, Dedeman este unul dintre cei mai mari angajatori din România dintre companiile cu capital majoritar românesc. Dedeman, companie înființată în 1992, acum deține 45 de magazine.

Retailerul de materiale de construcții și bricolaj a anunțat recent că a intrat pe piața administratorilor de birouri, după ce a semnat cu dezvoltatorul AFI Europe un antecontract de vânzare a trei clădiri de birouri din cadrul proiectului AFI Business Park, aflat chiar lângă mall-ul AFI Cotroceni.

Acordul include și opțiunea de vânzare a celorlalte două clădiri din cadrul aceluiași proiect, valoarea totală a tranzacției fiind estimată la 164 milioane euro.

După cifrele de afaceri din 2016, a doua poziție a podiumului este ocupată de Arabesque.

Compania s-a dezvoltat puternic în perioada de boom economic de până în 2008, dar și ulterior, afacerile crescând de la 60 milioane euro în 2002 până la 352 milioane euro (1,5 miliarde de lei) în 2016.

Distribuitorul de materiale de construcții, controlat de antreprenorul Cezar Rapotan, a încheiat 2016 cu un profit net de peste 50 de milioane de lei (11 milioane de euro).

Fondată în 1994, în Galați, Arabesque are 2.844 de angajați și o rețea de centre comerciale și depozite în România, Ucraina, Bulgaria, Republica Moldova și Serbia.

Bricostore România, compania care operează lanțul de magazine de bricolaj Brico Depot, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de peste 657 milioane de lei (146 de milioane de euro), în creștere cu 8% față de 2015.

Compania și-a diminuat pierderile de la 119 milioane de lei (26,8 milioane de euro) în 2015, la 36 de milioane de lei (8 milioane de euro) în 2016.

Anul trecut, compania a redus numărul de angajați la 840 de persoane, de la 1.075 de salariați în 2015.

Pe poziția a patra în top este Hornbach România, care a înregistrat în 2016 o cifră de afaceri de 636 milioane lei (141 milioane euro), în creștere cu 17,5% față de 2015.

Profitul raportat de retailerul german de bricolaj în România s-a dublat în 2016 față de 2015, la 13,2 milioane lei (2,9 milioane euro).

Hornbach are 156 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit în nouă țări din Europa, dintre care șase în România (București Berceni, București Militari, București Balotești, Brașov, Timișoara și Sibiu). În România, retailerul are peste 700 de angajați.

Topul retailerilor din bricolaj este completat de rețeaua de bricolaj Praktiker România, controlată de omul de afaceri Omer Susli, care a înregistrat în 2016 afaceri de 627 milioane lei (139 milioane euro), în creștere cu 3,3% față de 2015, potrivit site-ului Ministerului de Finanțe.

În 2016, retailerul a înregistrat pierderi de 2,5 milioane euro, la fel ca și în 2015, după ce în 2014 a raportat un profit de peste 20,4 milioane euro.

Praktiker a anunțat în martie că până la finalul acestui an intenționează să ajungă la 20 de magazine modernizate și redeschise, din cele 27 existente la nivel național.

În prezent, Praktiker are 1.700 de angajați în cele 23 de orașe unde există unități de vânzare și o ofertă de 400 de locuri de muncă disponibile.

Anul 2016 nu a fost unul profitabil pentru toți jucătorii din domeniu.

Compania Ambient, a omului de afaceri sibian Ioan Ciolan, a înregistrat o scădere afacerilor de 37,2%, de la 216 milioane lei (48,6 milioane euro) în 2015 la 135 milioane lei (30 milioane euro) în 2016.

Rețeaua Ambient și-a redus anul trecut pierderile la 3,2 milioane euro, de la 25,8 milioane euro în 2015.

Compania Ambient, fondată de Ioan Ciolan la începutul anilor ’90, a trecut printr-un amplu proces de restructurare în ultimii ani, care a implicat diverse măsuri pentru reducerea gradului de îndatorare.  Compania și-a înjumătățit într-un an numărul angajaților, la 418 persoane în 2016.

Și afacerile Brico Expert, operatorul magazinelor retailerului francez Mr. Bricolage din România, au scăzut anul trecut cu 3,8%, până la 45 milioane lei (10 milione euro). Retailerul a raportat pierderi de peste 1 milion euro în 2016.

Până la publicarea acestei știri, rezultatele financiare pentru 2016 ale Leroy Merlin nu erau publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor.

În prezent, trei companii autohtone - Dedeman, Arabesque și Ambient - își dispută piața locală cu cinci multinaționale - Praktiker, Kingfisher (a cumpărat Bricostore), Leroy Merlin (a cumpărat bauMax), Hornbach și Mr. Bricolage.

Piața românească de bricolaj este estimată la 2-3 miliarde de euro anual.

viewscnt
Afla mai multe despre
dedeman
arabesque
bricostore
hornbach
praktiker