Utilizatorii rețelelor de socializare din China și-au îndreptat joi furia către Amazon.com, după ce au descoperit tricouri comercializate pe site-ul său inscripționate cu sloganuri care susțin protestele anti-guvernamentale din Hong Kong, transmite Reuters.
1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară
Hashtag-ul “Amazon T-Shirts” a devenit miercuri al patrulea cel mai folosit pe rețeaua de socializare Weibo, similară Twitter, într-o serie de critici la adresa companiilor străine care au stârnit subiectul sensibil al statutului teritorial al Hong Kongului, scrie News.ro.
Tabloidul Global Times, al publicației de stat People’s Daily, a relatat că mulți chinezi au găsit la vânzare online tricouri inscripționate cu sloganuri ca “Free Hong Kong Democracy Now” și “Hong Kong is Not China”.
Un număr mare de internauți au acuzat Amazon de insensibilitate față de poporul chinez, iar un comentator a scris pe Weibo: ”Amazon a plecat deja din China, nu? Trebuie să dăm o lecție acestei companii”.
În luna iulie, gigantul de comerț electronic și-a închis serviciul de cumpărături local, dar continuă să livreze produse în China.
Un reprezentat al Amazon nu a răspuns solicitării de comentarii din partea Reuters.
Protestele din Hong Kong atrag atenția presei din regiune, în condițiile în care activiștii au ocupat locuri publice în centrul financiar cu operațiuni globale de peste 10 săptămâni, pentru a atrage atenția asupra erodării libertăților civile în Hong Kong.
Mai multe celebrități din China și-au întrerupt relațiile cu un număr de branduri de modă, în această săptămână, după ce utilizatorii online au semnalat că acestea comercializează îmbrăcăminte inscripționate cu mesaje care se referă la Hong Kong și Taiwan ca țări separate de China.
Versace, Calvin Klein și alte branduri și-au exprimat scuze online.
Coach, care a fost criticată din cauza unui tricou inscripționat, care se referea la Taiwan ca o entitate distinctă față de China, a anunțat că în mai 2018 a descoperit ”o inadvertență gravă” în cazul unei piese de îmbrăcăminte, pe care a retras-o de la vânzare.