Carlo Stefanel renunță să mai conducă operațiunile Stefanel în România și încearcă în țara natală o afacere proprie, cu biciclete electrice. Afacerea din România - preluată în administrare directă de tatăl său

Carlo Stefanel renunță să mai conducă operațiunile Stefanel în România și încearcă în țara natală o afacere proprie, cu biciclete electrice. Afacerea din România - preluată în administrare directă de tatăl său
Thomas Dincă
Thomas Dincă
scris 22 sep 2017

Giuseppe Stefanel, președintele și acționarul majoritar al grupului, în vârstă de 65 de ani, va prelua în administrare directă operațiunile din România ale grupului italian de modă Stefanel, afacere de familie, înlocuindu-și fiul, Carlo Stefanel, care conduce activitatea de pe piața locală din 2009, dar care acum își încearcă forțele în țara natală cu un nou business, de închirieri de biciclete electrice.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

În vara acestui an, Carlo Stefanel (31 de ani) a lansat un site de închirieri biciclete electrice, care operează din Jesolo, mic oraș de pe coasta italiană a Mării Adriatice, unde familia sa deține o proprietate. El încearcă astfel o afacere pe cont propriu, oferind la închiriere biciclete electrice la un cost pornind de la 35 euro pe zi până la 199 euro pentru șase zile.

În același timp, el s-a retras din postul de administrator al magazinelor Stefanel din România, pe care le administra din februarie 2009, atribuțiile sale fiind preluate chiar de Giuseppe Stefanel, președintele și acționarul majoritar al grupului.

După nici 2 ani, miliardarul Warren Buffett a desființat abrupt prima sa afacere directă în România CITEȘTE ȘI După nici 2 ani, miliardarul Warren Buffett a desființat abrupt prima sa afacere directă în România

Grupul italian de modă Stefanel, înființată în 1959, a fost primul retailer străin venit în România, în 1991, fiind un deschizător de drumuri pentru retailerii străini din industria modei de pe piața locală.

Astăzi, compania are 13 magazine pe piața românească, din care 7 în București și câte 1 în Iași, Constanța, Brașov, Timișoara, Cluj-Napoca și Sibiu.

Anul trecut, în România, compania, cu 65 de angajați, a avut afaceri de 23 milioane lei și un profit net de 1,4 milioane lei.

Pe plan global, compania a avut anul trecut venituri de 134 milioane euro, dar o pierdere de 12,4 milioane euro.

Tranzacție: Elvețienii de la GF Automotive cumpără Eucasting Ro, cu fabrici la Pitești și Scornicești CITEȘTE ȘI Tranzacție: Elvețienii de la GF Automotive cumpără Eucasting Ro, cu fabrici la Pitești și Scornicești

În primăvară, Reuters a anunțat că două fonduri de investiții vor prelua controlul asupra grupului italian de modă Stefanel, care se confruntă cu probleme financiare, și intenționează să relanseze brandul pentru a-l vinde peste cinci ani. Noii proprietari ar putea muta producția Stefanel din China în Italia, România și Turcia.

Grupul italian, poziționat pe segmentul premium, a acumulat datorii de circa 170 de milioane de euro în ultimii zece ani, pe fondul competiției dure din partea unor retaileri mai accesibili, ca H&M sau Zara.

La finele lunii martie, Stefanel a ajuns la un acord cu fondurile Oxy Capital și Attestor Capital privind vânzarea unei participații de 75% la compania italiană. În urma tranzacției, grupul va primi o finanțare de urgență de 10 milioane de euro pentru a evita falimentul.

FOTO După ce vameșii români au oprit peste 41.000 sticle de \ CITEȘTE ȘI FOTO După ce vameșii români au oprit peste 41.000 sticle de "Șampanie sovietică", Direcția Regională i-a băgat în training

Stefanel va mai primi, ulterior, încă 15 milioane de euro, atât de la cele două fonduri cât și de la băncile creditoare. Giuseppe Stefanel ar putea contribui și el cu o finanțare de circa 2 miliaone de euro, dar acest aspect nu a fost încă stabilit.

Noii proprietari vor schimba modelul de afaceri, urmând ca brandul să se orienteze spre clientele cu vârste între 35 și 50 de ani - în detrimentul clienților mai tineri - și să se poziționeze, din punct de vedere al prețurilor, puțin peste mărci ca Benetton și Zara.

Oxy și Attestor vor, totodată, să reducă numărul de magazine Stefanel și să vândă mai mult prin terți.

După finalizarea preluării, anticipată în vară, cele două fonduri vor numi un nou CEO la conducerea grupului.

viewscnt
Afla mai multe despre
stefanel
biciclete