Cererea pentru serviciile Uber de livrare a mâncării a crescut de peste două ori în T2, dar Covid-19 a redus semnificativ cererea pentru cursele de transport

Cererea pentru serviciile Uber de livrare a mâncării a crescut de peste două ori în T2, dar Covid-19 a redus semnificativ cererea pentru cursele de transport
Profit.ro
Profit.ro
scris 7 aug 2020

Uber Technologies a anunțat joi că cererea pentru serviciile sale de livrare a mâncării a crescut de peste două ori în trimestrul al doilea, în timp ce cererea pentru cursele de transport și-a revenit nesemnificativ după nivelul minim atins din cauza pandemiei de Covid-19, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În pofida provocărilor mari, compania a arătat că își menține obiectivul de a deveni profitabilă în termeni ajustați înainte de sfârșitul anului 2021, datorită măsurilor de reducere a costurilor și a unui bilanț contabil solid, scrie News.ro.

Cereal Crunch, business deținut de Radu Savopol și Lucian Bădilă, co-fondatori 5 to go, și Andrei Alecu, proprietar al Utopia Coffee Bar, deschide prima franciză CITEȘTE ȘI Cereal Crunch, business deținut de Radu Savopol și Lucian Bădilă, co-fondatori 5 to go, și Andrei Alecu, proprietar al Utopia Coffee Bar, deschide prima franciză

Uber a înregistrat în trimestrul al doilea o pierdere ajustată înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare (EBITDA) de 837 de milioane de dolari.

Cursele de ride-hailing, care asigurau în trecut aproape două treimi din veniturile Uber, au crescut cu 5 puncte procentuale față de minimul atins în aprilie, dar rezervările brute au rămas cu 75% sub nivelul anului trecut.

Compania a raportat pentru intervalul aprilie-iunie o pierdere netă de 1,8 miliarde de dolari, care include costurile legate de concedierea a 23% din forța de muncă globală, în perioada analizată, când infecțiile cu noul coronavirus au continuat să se răspândească în Statele Unite, cea mai mare piață a Uber.

Numărul utilizatorilor activi ai platformei s-a redus aproape la jumătate, în termeni anuali, de la 99 de milioane la 55 de milioane.

Veniturile Uber au scăzut în trimestrul al doilea cu 29%, la 2,24 de miliarde de dolari, comparativ cu intervalul similar al anului trecut, fiind peste așteptările analiștilor, de 2,18 miliarde de dolari potrivit datelor IBES oferite de firma Refinitiv.

Veniturile Uber Eats s-au dublat la 1,2 miliarde de dolari, susținute de cererea mai mare pentru livrări, americanii continuând în mare parte să stea acasă.

Uber Eats, serviciu lansat în România în 2018, a ieșit din România pe 3 iunie. Simultan, Uber Eats a decis să renunțe la alte 7 piețe, mutare anunțată în luna mai.

Uber a anunțat luna trecută că a cumpărat compania Postmates, pentru 2,65 de miliarde de dolari pentru a-și extinde afacerile de livrare de bunuri zilnice.

În pofida problemelor avute de segmentul de ride-hailing, acesta a fost singurul care a generat un profit EBITDA ajustat, de 50 de milioane de dolari.

Uber Eats a consemnat în schimb o  pierdere  EBITDA ajustată în scădere.

viewscnt
Afla mai multe despre
uber technologies
uber eats