Creșterea numărului de cazuri de Covid-19 în Germania a dus la un debut dezamăgitor al sezonului vânzărilor de Crăciun pentru comercianții cu amănuntul din cea mai mare economie a Europei, potrivit unui sondaj realizat de asocia sectorului de retail HDE, transmite Reuters.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Sondajul arată că numai 20% din cele 350 de companii intervievate au spus că sunt mulțumite de vânzările de Crăciun de până acum, scrie News.ro
CITEȘTE ȘI The Economist: Penurie de muniție în SUA, din cauză că producătorii de armament nu mai pot satisface cerereaNoiembrie și decembrie sunt de obicei cele mai bune luni pentru comercianți.
”Sectorul de retail a reușit până în noiembrie să sfideze condițiile tot mai dificile, inclusiv inflația ridicată, creșterea numărului de infectări și blocajele de aprovizionare. Cu toate acestea, consecințele înrăutățirii semnificative a crizei coronavirusului au afectat comerțul cu amănuntul în ultima săptămână”, a declarat directorul general al HDE, Stefan Genth.
Controalele din magazine, precum certificatele de vaccinare, au îndepărtat clienții, a spus Genth, adăugând că a dorit mai puține restricții în magazine, întrucât măștile și filtrele de aer sunt eficiente.
La începutul acestei luni, HDE a declarat că se așteaptă ca vânzările de Crăciun să crească cu 2% față de anul trecut, la 111,7 miliarde de euro.
Germania se luptă să controleze un al patrulea val de coronavirus, cu 44.401 de cazuri noi înregistrate duminică, potrivit Institutului Robert Koch pentru boli infecțioase. Două cazuri confirmate ale variantei Omicron au fost detectate în sudul Germaniei și peste 100.000 de persoane au murit din cauza Covid-19, de la începutul pandemiei în Germania.