Comerțul cu amănuntul a scăzut semnificativ în UE, în urma restricțiilor introduse pentru oprirea răspândirii pandemiei. Cel mai semnificativ recul s-a înregistrat la produse textile, încălțăminte și produse din piele

Comerțul cu amănuntul a scăzut semnificativ în UE, în urma restricțiilor introduse pentru oprirea răspândirii pandemiei. Cel mai semnificativ recul s-a înregistrat la produse textile, încălțăminte și produse din piele
Profit.ro
Profit.ro
scris 11 iun 2020

Volumul comerțului cu amănuntul în Uniunea Europeană a scăzut în martie cu 10%, comparativ cu luna precedentă, și cu 8% față de perioada similară din 2019, pe fondul restricțiilor introduse pentru a opri răspândirea pandemiei de coronavirus (COVID-19), arată datele publicate miercuri de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Declinul a continuat în aprilie, când volumul comerțului cu amănuntul în blocul comunitar a scăzut cu 11%, comparativ cu luna precedentă, și cu 18% față de perioada similară din 2019, scrie Agerpres.

Calendar oficial - Marile companii vor conecta casele de marcat cu jurnal electronic la serverele ANAF până la 30 septembrie 2020, IMM-urile au timp până la 31 ianuarie CITEȘTE ȘI Calendar oficial - Marile companii vor conecta casele de marcat cu jurnal electronic la serverele ANAF până la 30 septembrie 2020, IMM-urile au timp până la 31 ianuarie

Cel mai semnificativ recul s-a înregistrat la produse textile, încălțăminte și produse din piele (minus 54% în martie și minus 21% în aprilie), în schimb au crescut vânzările supermarketurilor.

În UE, vânzările de alimente, băuturi și tutun au urcat cu 5% în martie, un avans mai important decât creșterea medie, de aproximativ 0,2%. În schimb, în aprilie, vânzările de alimente, băuturi și tutun s-au redus cu 6%.

Vânzările de produse non-alimentare, excluzând combustibilii auto, au scăzut cu 20% în martie și cu 15% în aprilie, ambele comparativ cu luna precedentă. Vânzările de produse farmaceutice și cosmetice au crescut cu 1% în martie și au coborât cu 9% în aprilie.

Achizițiile de produse electrice și mobilă au scăzut cu 24% în martie și cu 7% în aprilie, în timp ce vânzările de computere, cărți și produse similare s-au diminuat cu 27% în martie și cu 4% în aprilie.

Vânzările de combustibili auto au scăzut cu 24% în martie și cu 25% în aprilie.

viewscnt
Afla mai multe despre
vanzare cu amanuntul
covid-19