Comisia Europeană verifică companii din industria modei

Comisia Europeană verifică companii din industria modei
Profit.ro
Profit.ro
scris 15 iun 2022

Autoritățile UE de reglementare antitrust, care luna trecută au verificat unele companii din industria modei, se concentrează pe un grup de designeri care în urmă cu doi ani au cerut schimbări ale perioadelor de vânzare și discounturi, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Comisia Europeană, care nu a dat publicității numele companiilor sau țările în care au fost efectuate raiduri, susține că firmele ar fi încălcat reglementările privind practicile comerciale restrictive, care includ stabilirea prețurilor, scrie Agerpres.

Ce secrete se ascund de 100 de ani la Scandia Food CITEȘTE ȘI Ce secrete se ascund de 100 de ani la Scandia Food

Executivul comunitar caută semnăturile dintr-o scrisoare deschisă apărută în 2020, în care se solicitau schimbări fundamentale în industria modei, pentru a o face mai sustenabilă din punct de vedere social și al mediului, susțin sursele.

Sute de companii din întreaga lume au semnat scrisoarea deschisă, inclusiv Dries Van Noten, Thom Browne, Proenza Schouler, Lane Crawford, Mary Katrantzou, Gabriela Hearst, Altuzarra și Missoni Group. Firmele nu au răspuns solicitărilor de a comenta informația iar Comisia Europeană nu a răspuns imediat acestor cereri.

În scrisoare se propune mutarea sezonului toamnă / iarnă în august - ianuarie și a sezonului primăvară / vară în perioada februarie - iulie, pentru a corespunde actualelor anotimpuri.

De asemenea, sunt propuse discounturi la finalul sezonului pentru mai multe produse, pentru reducerea risipei din fabrici și a stocurilor.

În plus, Comisia Europeană a solicitat informații altor companii din industria modei, întrebându-le dacă au semnat scrisoarea și detalii privind afacerii lor în UE, susțin sursele.

Acestea adaugă că există și posibilitatea să fi fost înființată o cameră de chat unde să se discute subiectul.

În contextul sancțiunilor impuse Rusiei, UE a avertizat recent companiile să nu exploateze situația înființând carteluri sau abuzând de poziția lor dominantă pe piață. Companiile care încalcă reglementările antitrust UE pot fi amendate cu până la 10% din cifra lor de afaceri globală.

viewscnt
Afla mai multe despre
comisia europeană
moda
vanzari