Consiliul Concurenței analizează operațiunea prin care Smithfield România achiziționează producătorii de mezeluri Elit și Vericom

Consiliul Concurenței analizează operațiunea prin care Smithfield România achiziționează producătorii de mezeluri Elit și Vericom
Profit.ro
Profit.ro
scris 9 oct 2017

Consiliul Concurenței analizează operațiunea prin care grupul chinez WH, care în 2013 a preluat gigantul american Smithfield Foods, cel mai mare producător de carne de porc la nivel mondial, cumpără, prin intermediul Smithfield, producătorii români de mezeluri Elit și Vericom.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI

Smithfield România face parte din grupul Smithfield Foods din SUA, care, la rândul său, face parte din grupul WH Group din China. Acesta din urmă acționează ca o companie de tip holding pentru investiții, fiind implicat, în principal, în producția de porci, producția și comercializarea de carne proaspătă și msemi-procesată de porc.

Bravcod preia fermele Peneș Curcanul, cu un credit de peste 24 milioane euro de la CEC CITEȘTE ȘI Bravcod preia fermele Peneș Curcanul, cu un credit de peste 24 milioane euro de la CEC

În România, activitatea grupului Smithfield Foods cuprinde, în principal, creșterea de porci și comercializarea de porci vii, precum și producerea și comercializarea de carne proaspătă și semi-procesată de porc.

Elit și Vericom acționează, în principal, în domeniul producției și comercializării de preparate din carne și de carne semi – procesată, precum și în domeniul producției și comercializării de carne proaspată, respectiv al comercializării de carne congelată.

Împreună, Elit și Vericom operează 5 fabrici, 5 centre de distribuție în România și au aproximativ 12.000 de clienți, având în portofoliu branduri precum Veri, Premia, Promo, Pizzaro, Plin de Carne.

În conformitate cu prevederile Legii concurenței nr. (21/1996), operațiunea este o concentrare economică ce depășește pragurile valorice prevăzute de lege, fiind supusă controlului Consiliului Concurenței. Autoritatea de concurență va evalua această concentrare economică în scopul stabilirii compatibilității cu un mediu concurențial normal și va emite o decizie în termenele prevăzute de lege.

viewscnt
Afla mai multe despre
smithfield romania
consiliul concurentei
elit
vericom