Proprietarul Zara, Inditex, a raportat o creștere a vânzărilor colecției sale de toamnă/iarnă, informație care a urcat prețul acțiunilor grupului cu 4,6%, în condițiile în care cel mai mare retailer de modă cotat la bursă din lume și-a revenit după o vară afectată de vremea nefavorabilă, transmite Reuters.
Inditex a declarat că vânzările sale între 1 august și 8 septembrie au înregistrat o creștere de 11% în valută constantă, comparativ cu un an în urmă, scrie News.ro.
În prima jumătate a anului, creșterea vânzărilor a încetinit la 7,2%, de la 13,5% în aceeași perioadă cu un an în urmă, parțial din cauza lunii iunie umede și reci pe piața sa de origine.
Analiștii anticipaseră o revenire în trimestrul al treilea, după ce vremea nefavorabilă din iunie a zdruncinat speranțele Zara de a avea un al doilea trimestru cu excepție.
Compania suedeză H&M a declarat în iunie că vânzările sale pentru luna respectivă ar putea scădea cu 6% în monedele locale față de un an în urmă, parțial din cauza vremii mai proaste de pe multe piețe, în timp ce Primark a declarat pe 5 septembrie că vremea umedă din Marea Britanie a lovit vânzările de vară.
Inditex a raportat o creștere cu 10% a profitului din prima jumătate a anului, la 2,8 miliarde de euro (3,09 miliarde de dolari) și vânzări de 18,1 miliarde de euro până la sfârșitul lunii iulie.
Analiștii chestionați de LSEG se așteptau la un profit de 2,77 miliarde de euro la vânzări de 18 miliarde de euro.
”Avem deplină încredere în capacitatea noastră de a dezvolta această afacere, în principal datorită modelului unic”, a declarat directorul general Oscar Garcia Maceiras într-o convorbire cu analiștii, adăugând că puterea companiei în vânzările online se datorează mult sprijinului operațional al magazinelor.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Soții Mutu, proprietarii rețelei de magazine Annabella din Vâlcea, au cumpărat o clădire de birouri din București, pe care vor să o transforme în clinică medicalăRetailerul a luptat pentru a rămâne în fața concurenților precum H&M și a rivalului chinez de modă Shein, în creștere rapidă, investind în logistică și tehnologie pentru a livra modă mai rapid și prin menținerea prețurilor scăzute la articolele de zi cu zi.
Un nou centru logistic în Zaragoza, Spania, este așteptat să se deschidă în mai sau iunie 2025, a spus Maceiras, iar retailerul va renova unele dintre magazinele sale emblematice din China și Spania, în timp ce își va extinde brandul Massimo Dutti în SUA și Bershka în India.
Maceiras a spus că Zara își va extinde serviciul bazat pe aplicații pre-deținute în Statele Unite, în octombrie a acestui an, care le permite clienților să vândă, să doneze sau să repare articole. Acesta își propune să acopere toate piețele cheie până în 2025.
Zara va implica, de asemenea, clienții cu transmisiuni de cumpărături live pe piețe cheie precum Spania, SUA, Franța, Italia, Germania, Marea Britanie, Irlanda, Țările de Jos și Canada, în următoarele luni, după succesul din China.
Compania a raportat o marjă brută de 58,3% pentru perioada respectivă, cu 19 puncte procentuale mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut.
”Marja brută din prima jumătate a anului arată o creștere a costurilor mai mică decât cea așteptată”, a declarat analistul RBC Richard Chamberlain, într-o notă.
Potrivit analiștilor și investitorilor, Inditex este mai bine protejată de factorii contrari din lanțul de aprovizionare din Asia decât rivalii, deoarece jumătate din produsele sale provin din apropierea Spaniei.
”Un fenomen sezonier precum vremea nu afectează afacerile Inditex pe termen lung. Ne uităm pe termen lung și la strategia sa din SUA. Credem că poate crește mult pe această piață”, a declarat Xavier Brun, manager de portofoliu la Trea Asset Management, cu sediul la Madrid, care deține acțiuni Inditex.
În SUA, a doua cea mai mare piață a sa, Zara crește prețurile mai lent decât în trecut și mai puțin decât H&M în al doilea trimestru, prețurile la blugi crescând cu 2% în acest an, comparativ cu o creștere de 8% la H&M, potrivit retailului, potrivit firmei de analize EDITAT.