D-Toys, producătorul Dacii și Romanii, a lansat extinderea în străinătate, cu un alt nume. "2023 va fi anul cu cele mai multe lansări din istoria de peste 20 de ani a companiei."

D-Toys, producătorul Dacii și Romanii, a lansat extinderea în străinătate, cu un alt nume. "2023 va fi anul cu cele mai multe lansări din istoria de peste 20 de ani a companiei."
Thomas Dincă
Thomas Dincă
scris 22 nov 2022

D-Toys, cel mai mare producător independent de puzzle-uri și jocuri pentru copii din România, și-a lansat extinderea în străinătate, prezentându-și oficial oferta în Germania, luna trecută, la Târgul de jocuri din Essen.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Compania și-a lansat extinderea cu un rebranding, sub numele ROOVI.

În urmă cu un an, compania a fost preluată în acest an de fondul de investiții Black Sea Fund I, care a adus și un managament nou, cu experiență în vânzările online pe piețele din UE, Regatul Unit și SUA.

La acel moment, CEO-ul companiei a spus pentru Profit.ro că pune extinderea internațională în centrul strategiei de dezvoltare pentru următorii ani. Exporturile pe piețele vestice, precum Germania, Austria și Elveția, vor acoperi 50-60% din business, acccentul urmând să fie pus în principal pe canalele online, dar și pe cele tradiționale – distribuitori și supermarketuri, a fost planul prezentat atunci.

Exporturile D-Toys au crescut începând cu anul 2019, dar sunt încă mult sub potențial.

Proleasing Motors, rezultate record la aniversarea de 20 de ani și planuri pentru noi investiții în dezvoltare sustenabilă și proiecte de modernizare CITEȘTE ȘI Proleasing Motors, rezultate record la aniversarea de 20 de ani și planuri pentru noi investiții în dezvoltare sustenabilă și proiecte de modernizare

“Vrem să ne măsurăm cu jucătorii europeni mai mari, dar nu în confruntări directe cu ei pe partea de producție, ci să ne concentrăm pe procesul de creație, pe reacția și viteza de lansare pe piață, să ne concentrăm pe nișe specifice de consumatori (...) Ceea ce ne entuziasmează este să începem să exportăm unele tendințe, nu doar să importăm din Europa de Vest ce merge acolo, ceea ce înseamnă că procesul nostru creativ trebuie să se bată de la egal la egal cu ce se întâmplă în UE”, spunea pentru Profit.ro CEO-ul D-Toys, Alexandru Bute.

D-Toys, producătorul Dacii și Romanii, a lansat extinderea în străinătate, cu un alt nume.

„Ne extindem prin mai multe canale, dar, ca în cazul oricărei extinderi, considerăm că 2023 va fi anul primelor rezultate semnificative. Rămânem concentrați pe Europa de Vest ca principale ținte și, în ciuda recesiunii pe care o așteptăm anul viitor, ne propunem ca pe segmente specifice să câștigăm puțin din cota de piață a marilor jucători europeni”, spune acum Alex Bute.

Potrivit acestuia prețurile jocurilor sunt în medie cu 50% mai mari în Occident.

„Mă aștept ca 2023 să fie anul cu cele mai multe lansări din istoria de peste 20 de ani a companiei. Va fi o nouă lansare la care lucrăm din greu de câteva luni. Este încă secret, dar va fi un joc unic la nivel internațional în care credem nu doar comercial, ci și cu sufletul. De asemenea, vom continua să extindem Word Colony, un joc de trivia care este deja popular în România și care a început pe un ton pozitiv și în Germania”, mai spune CEO-ul. 

Principalii concurenți D-Toys nu sunt alți producători europeni de profil, ci importatorii de produse chinezești. Costurile de import din China și din Asia în ansamblu au crescut însă în acest an de la 7 până la 10 ori, iar livrările întârzie cu lunile.

În aceste condiții, retailerii încearcă să-și diversifice baza de furnizori cu mai mulți producători europeni.

Nu sunt mulți producători în interiorul UE care să aibă capacitățile noastre de producție sau chiar mai mari. (...) Suntem poziționați ideal pentru a ne servi clienții în Europa și nu numai, fiind unul dintre puținii producători integrați din UE”, spune Bute.

Cum să-ți optimizezi site-ul web CITEȘTE ȘI Cum să-ți optimizezi site-ul web

Compania are o fabrică la Sfântu Gheorghe, în județul Covasna, unde lucrează 90 de angajați, și este prezentă de asemenea pe segmentul de distribuție, atât în România, cât și in Germania și Franța.

Pentru creșterea producției, D-Toys a planificat pentru următorii ani investiții de câteva milioane de euro, din surse proprii și externe, cu Sfântu Gheorghe ca punct central pentru dezvoltarea viitoare.

Dacă majoritatea tendințelor anului 2020 au avut un impact pozitiv asupra pieței în general și D-Toys în particular, 2021 este extrem de dificil, mai ales pentru companiile de producție, cu creșteri mari la materiile prime și energie și blocări pe lanțul logistic.

Continuarea creșterilor de prețuri pentru materiile prime va avea ca efecte, pe lângă reducerea marjelor de profitabilitate, dificultăți financiare pentru unii jucători din piață în ceea ce privește lichiditățile și fluxurile de numerar dar și o cerere mai mică din partea consumatorilor români în prima jumătate a anului viitor, din cauza costurilor mai mari ale gospodăriilor legate de energie și de sezonul de iarnă în primul rând, anticipează CEO-ul D-Toys.

Compania, fondată în anul 2001 de către Tibor Fustos, are în portofoliu Jocul Autostrăzilor, Animale din România, Dacii și Romanii.

În 2021, compania a avut o cifră de afaceri de 15,8 milioane de lei și un profit de 1,8 milioane de lei.

viewscnt
Afla mai multe despre
d-toys
jocuri