Daniel Gross, CEO Penny România: Vedem o creștere a numărului de clienți, dar o scădere a volumelor. Adică clienții fie cumpără mai puțin, fie produse mai ieftine sau gramaje mai mici. Anul acesta este foarte dificil

Daniel Gross, CEO Penny România: Vedem o creștere a numărului de clienți, dar o scădere a volumelor. Adică clienții fie cumpără mai puțin, fie produse mai ieftine sau gramaje mai mici. Anul acesta este foarte dificil
Andreea Guţu
Andreea Guţu
scris 22 iul 2022

Daniel Gross, CEO-ul discounterului Penny România, parte din grupul german REWE, ce operează o rețea de 311 magazine la nivel național, spune că inflația pune presiune pe bugetele clienților, ceea ce, implicit, pune presiune și pe companie în gestionarea businessului. El adaugă că anul 2022 este foarte dificil din acest punct de vedere.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

„Noi încercăm să nu transferăm inflația către clientul final decât atunci când nu mai avem nicio altă alternativă. Și atunci, e destul de mult de lucrat pe partea asta. Evident că, din moment ce cresc prețurile și oamenii au mai puțini bani, se reduce și volumul. Ăsta este trendul general. Pe noi ne bucură însă că o să avem o creștere în linie cu anii anteriori pentru că avem clienți în plus. Dar e mai greu. Aș zice că anul e semnificativ mai greu de gestionat decât 2021, dar nu mai greu decât 2020.

2021 a fost un an în care am reușit să ne acomodăm cu tot ce înseamnă noua conjunctură sanitară și începusem să fim într-o oarecare normalitate. Acum cu războiul, cu prețurile astea, cu toate limitările, au venit on top”, spune pentru Profit.ro Daniel Gross.

Anul trecut, Penny România a depășit pragul de 1 miliard de euro în ceea ce privește cifra de afaceri, iar pentru 2022 estimează o creștere tot de două cifre, în linie cu anii anteriori.

„Vedem o creștere a numărului de clienți în magazinele Penny, dar o scădere a volumelor. În bon, vedem inflația doar parțial. Adică clienții fie cumpără mai puțin, fie produse mai ieftine sau gramaje mai mici. În total, eu le văd cumulate undeva la 4-5%. Per total, e o creștere bună a numărului de clienți, un pic mai bună decât în anii anteriori”, mai spune CEO-ul Penny, adăugând că trendul acesta de scădere a volumelor este direct corelat cu evoluția inflației.

Metro ofertează peste 200 locuri de muncă în România. La ce salariu CITEȘTE ȘI Metro ofertează peste 200 locuri de muncă în România. La ce salariu

„Dacă inflația continuă să rămână la nivelul ăsta, o să vedem același comportament și pe mai departe. Însă, în momente în care crește inflația puternic ar trebui să fim natural o destinație pentru mai mulți clienți. Ne așteptăm să crească numărul de clienți, compensând astfel pierderea asta de volum”, afirmă acesta.

El adaugă că oamenii sunt mai chibzuiți, mai atenți la raportul calitate-preț, comportament care o să continue atâta timp cât inflația este ridicată.

Compania a ajuns la o rețea de 311 magazine la nivel național, iar până la finalul anului va mai deschide încă 25. În plus, va finaliza și procesul de modernizare a înregii rețele lansat în urmă cu doi ani.

Investițiile pentru anul acesta se ridică la 100 de milioane de euro, bani care vor fi alocați pentru deschideri de noi magazine, remodelările celor actuale, achiziții de terenuri și aprovizionare.

CONFIRMARE FOTO Gigantul american Bath & Body Works, unul dintre cei mai mari comercianți cu amănuntul din lume, a intrat în România și se extinde CITEȘTE ȘI CONFIRMARE FOTO Gigantul american Bath & Body Works, unul dintre cei mai mari comercianți cu amănuntul din lume, a intrat în România și se extinde

Ponderea vânzărilor online din totalul vânzărilor înregistrate de Penny este cuprinsă între 1 și 3%, însă CEO-ul estimează că acest procent va crește în acest an.

„Avem online doar acolo unde există și Glovo, undeva la jumătate din rețea. Noi credem cu tărie că viitorul pentru industria de retail o să fie omnichannel. Anul ăsta o să creștem destul de bine, avem alte parteneriate in pregătire, cu alte platforme, marketplace-uri. Încercăm să învățăm cât mai mult în direcția asta și, în același timp, să nu pierdem bani”, mai spune CEO-ul Penny.

„România e o piață bună, în care există mult spațiu de dezvoltare și în care nu am ajuns nici măcar la jumătate. Țara se va dezvolta în continuare bine. Depinde foarte mult de cum crește puterea de cumpărare și de cum competiția reușește să acopere zonele și să ajungă la maturizare. Dar cu siguranță cele 600 de magazine pe care ni le-am propus până în 2029 sunt realizabile. Extrapolând dezvoltarea competiției până acum, tot este loc”, explică CEO-ul.

viewscnt
Afla mai multe despre
penny românia
daniel gross
inflație