Directorul general al ANPC avertizează cu privire la produsele contrafăcute: Calitatea ambalajului, prețul și condițiile de vânzare sunt principalele diferențe față de produsele originale

Directorul general al ANPC avertizează cu privire la produsele contrafăcute: Calitatea ambalajului, prețul și condițiile de vânzare sunt principalele diferențe față de produsele originale
scris 1 oct 2019

Calitatea ambalajului, prețul și condițiile de vânzare sunt principalele diferențe dintre produsele contrafăcute și cele originale, precizează, într-o postare pe Facebook, directorul general al ANPC Paul Anghel, adăugând că, potrivit legii, sunt interzise producerea, importul și comercializarea produselor falsificate sau contrafăcute și că în astfel de cazuri, ANPC poate dispune oprirea definitivă și retragerea de la a comercializare. El spune însă că, pentru intervenția imediată a ANPC, este necesar sprijinul consumatorilor și al operatorilor economici ale căror produse sunt falsificate.

”Principala diferență între produsele originale și cele contrafăcute constă în calitatea diferită a ambalajului acestora, vizibilă la examinare: ambalajele nu sunt finisate corespunzător (cele originale sunt plastifiate, intacte), au defecte de fabricație sau nu prezintă toate caracteristicile produselor originale; prețul produselor contrafăcute este mult mai mic decât al celor originale și diferențele cele mai mari apar la produsele de lux, ce poartă mărci celebre; condițiile de vânzare sunt diferite: produsele originale nu se vând în afara lanțurilor de distributie; ele se găsesc doar în magazine specializate, exclus tarabe, persoane fizice “cu sacosa”; produsele contrafăcute pot fi luate de pe internet, din piețe (tarabe), de la vânzătorii ambulanți care îndraznesc să vină chiar la ușa noastră și preponderent, din marile centre comerciale cum sunt Dragonul Roșu, Doraly sau Europa”, notează Paul Anghel.

El menționează că produsele contrafăcute vin din China, Taiwan, dar și din Turcia, Grecia, Bulgaria, Olanda și Italia, scrie News.ro.

Bucurie în barurile din Centrul Vechi al Bucureștiului pentru deschiderea anului universitar: vin studenții la bere, numărul de clienți crește cu 20% CITEȘTE ȘI Bucurie în barurile din Centrul Vechi al Bucureștiului pentru deschiderea anului universitar: vin studenții la bere, numărul de clienți crește cu 20%

Conform art. 4, alin 2 din OG nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor, “se interzic producerea, importul și comercializarea produselor falsificate sau contrafăcute”; sancțiunile fiind cuprinse între 3.000 – 30.000 lei, iar pentru limitarea prejudicierii consumatorilor, ANPC poate dispune oprirea definitivă și retragerea de la a comercializare.

Instituțiile abilitate să intervină în astfel de cazuri sunt Autoritatea Națională a Vămilor (Legea nr. 344/2005 privind unele măsuri pentru asigurarea respectării drepturilor de proprietate intelectuală în cadrul operațiunilor de vămuire), Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (OG nr. 21/1992 (r2) privind protecția consumatorilor, cu modificările și completările ulterioare - art. 4) și Inspectoratul General al Poliției Române (Codul Penal).

Produsele contrafăcute sunt confiscate de organele abilitate (IGPR), la sesizarea ANPC și sunt distruse sau valorificate, după caz, conform prevederilor legale.

”ANPC intervine imediat în asemenea cazuri, problema este că trebuie să avem concursul consumatorilor, dar mai ales al operatorilor economici ale căror branduri au fost contrafăcute”, subliniază directorul general al ANPC.

viewscnt
Afla mai multe despre
anpc
ambajale
produse contrafacute