Fashion Days: Estimăm vânzări duble de Black Friday, clienții nu cumpără din necesitate, ci din pură plăcere

Fashion Days: Estimăm vânzări duble de Black Friday, clienții nu cumpără din necesitate, ci din pură plăcere
Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 10 nov 2016

Retailerul online Fashion Days, prezent în România, Bulgaria și Ungaria, estimează vânzări duble pentru campania de Black Friday din acest an (18 noiembrie), față de 2015 când a înregistrat 15 milioane lei a declarat directorul de marketing al companiei, Andrei Chirilă, el arătând că în această zi clienții cumpără de plăcere, nu de necesitate.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

”Valoarea vânzărilor din această zi poate să ajungă la nivelul dintr-o lună, este ca o a 13-a lună din an. Lumea cumpără mai irațional, se răsfață. De Black Friday, nu mai cumperi de necesitate, ci din pură plăcere. Este acel moment în an când cu bugetul pentru o cămașă își cumperi trei cămăși, cu bugetul pentru o pereche de cizme îți cumperi și o pereche de jeans. Va fi cel mai mare Black Friday din istoria Fashion Days”, spune Chirilă.

Primul Black Friday a fost organizat în 2013, iar în 2015 campania a înregistrat vânzări triple. În acest an, pe 18 noiembrie, vor fi disponibile pe Fashion Days peste 700.000 de articole, cu reduceri între 30 și 90%.

Pentru întregul an, magazinul online estimează un avans de peste 25% al cifrei de afaceri, de la 221 milioane lei (circa 50 milioane euro) în 2015, România reprezentând 58% din total, iar restul Bulgaria și Ungaria.

”Pentru anul acesta, creșterea cifrei de afaceri va fie peste media pieței, care este undeva la 25%. (…) În acest moment, nu estimăm că vom fi profitabili, suntem concentrați pe creștere, pe a eficientiza businessul”, a arătat Chirilă.

El spune că un proiect în care Fashion Days vede potențial este categoria de fashion de pe eMAG.

”Aici am listat de curând peste 10.000 de produse noi și vom continua să listăm și mai multe produse în viitorul apropiat. Anul viitor vom avea cifre relevante”, arată Chirilă.

Potrivit acestuia, coșul mediu de vânzări a avut o creștere de 12% în România față de 2015, la 80 euro, datorat unui număr mai mare de produse per comandă.

În ceea ce privește structura cumpărătorilor, femeile reprezintă 65%, iar restul bărbați, acest segment fiind în creștere față de anii trecuți.

Magazinul online Fashion Days cuprinde peste 500.000 de piese vestimentare, încălțăminte și accesorii pentru femei, bărbați și copii, de la peste 1.000 de branduri, precum Calvin Klein, Michael Kors, Armani, Nike, Converse, Desigual, Guess, și va continua să-și extindă portofoliul.

Fondată în 2009 de către antreprenori elvețieni, compania s-a extins rapid și operează în prezent în România, Bulgaria și Ungaria. Din 2015, Fashion Days este parte a grupului eMAG.

Piața totală de fashion online din România este estimată la 170 milioane de euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
fashion days
vânzări
black friday