Grupul italian Stefanel ar putea muta o parte din producția de haine din China în România

Grupul italian Stefanel ar putea  muta o parte din producția de haine din China în România
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 11 apr 2017

Două fonduri de investiții vor prelua controlul asupra grupului italian de modă Stefanel, care se confruntă cu probleme financiare, și intenționează să relanseze brandul pentru a-l vinde peste cinci ani. Noii proprietari ar putea muta producția Stefanel din China în Italia, România și Turcia, au afirmat surse apropiate situației, pentru Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Stefanel a inaugurat primul magazin din România în 1991, fiind un deschizător de drumuri pentru retailerii străini din industria modei de pe piața locală. La finele anului trecut, Stefanel avea 12 magazine în România.

Grupul italian, poziționat pe segmentul premium, a acumulat datorii de circa 170 de milioane de euro în ultimii zece ani, pe fondul competiției dure din partea unor retaileri mai accesibili, ca H&M sau Zara.

La finele lunii martie, Stefanel a ajuns la un acord cu fondurile Oxy Capital și Attestor Capital privind vânzarea unei participații de 75% la compania italiană. În urma tranzacției, grupul va primi o finanțare de urgență de 10 milioane de euro pentru a evita falimentul.

Stefanel va mai primi, ulterior, încă 15 milioane de euro, atât de la cele două fonduri cât și de la băncile creditoare. Giuseppe Stefanel, președintele și fondatorul grupului ar putea contribui și el cu o finanțare de circa 2 miliaone de euro, dar acest aspect nu a fost încă stabilit.

Noii proprietari vor schimba modelul de afaceri, urmând ca brandul să se orienteze spre clientele cu vârste între 35 și 50 de ani - în detrimentul clienților mai tineri - și să se poziționeze, din punct de vedere al prețurilor, puțin peste mărci ca Benetton și Zara.

“Una dintre problemele Stefanel a fost țintirea unui segment poziționat prea sus, îndreptându-se spre lux, fără ca acest locru să se reflecte și în calitatea oferită, ceea ce a dus la pierderea unor clienți”, a afirmat o sursă.

Oxy și Attestor vor, totodată, să reducă numărul de magazine Stefanel și să vândă mai mult prin terți.

După finalizarea preluării, anticipată în vară, cele două fonduri vor numi un nou CEO la conducerea grupului.

viewscnt
Afla mai multe despre
stefanel
romania
moda
retail
zara
h&m
magazin
tranzactie