Hornbach urcă în pandemie. „Ne putem considera foarte norocoși. Există o mare nevoie zilnică de produse DIY și de consiliere, nu doar pentru că un robinet picură sau un aparat electric s-a stricat.“

Hornbach urcă în pandemie. „Ne putem considera foarte norocoși. Există o mare nevoie zilnică de produse DIY și de consiliere, nu doar pentru că un robinet picură sau un aparat electric s-a stricat.“
Profit.ro
Profit.ro
scris 20 ian 2021

Și în perioada celui de-al doilea val de infecții cu coronavirus, oamenii cheltuiesc sume semnificativ mai mari pentru a-și înfrumuseța casele sau pentru proiectele de renovare. Trendul constant de la izbucnirea pandemiei se reflectă în cifrele de afaceri actuale ale Grupului Hornbach: astfel, în cel de-al III-lea trimestru al anului fiscal 2020/21 (de la 1 septembrie până la 30 noiembrie 2020), cifra de afaceri a crescut cu 20,3%, atingând nivelul de 1.371 milioane euro. 

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Nici închiderea pentru publicul larg a magazinelor din Austria și Republica Cehă, în octombrie și noiembrie 2020, nu a avut un impact negativ semnificativ asupra cifrele trimestriale ale grupului. Reducerea vânzărilor în regiunile afectate a fost compensată de creșterea continuă din celelalte regiuni, precum și prin recuperarea vânzărilor după ridicarea restricțiilor.

VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Bogdan Belciu, Boston Consulting Group: Companiile pot avea succes și pe o piață în scădere. Orientarea către clienți, identificarea de noi canale de distribuție și mediul digital – esențiale pentru companii CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Bogdan Belciu, Boston Consulting Group: Companiile pot avea succes și pe o piață în scădere. Orientarea către clienți, identificarea de noi canale de distribuție și mediul digital – esențiale pentru companii

În primele nouă luni ale exercițiului financiar în curs, cifra de afaceri a Grupului Hornbach s-a majorat cu 20,2%, atingând 4.503,1 milioane euro (anul precedent 3.745,3 milioane euro). Ca rezultat al rapoartelor de cost îmbunătățite, veniturile Grupului pentru primele nouă luni ale anului 2020/21 au arătat o creștere puternic disproporționată în comparație cu creșterea cifrei de afaceri. Previziunile Grupului Hornbach de la începutul lunii noiembrie 2020 în privința cifrei de afaceri și a venitului pentru întreg anul 2020/21 au fost confirmate, cu toate că măsurile restrictive dure din Germania, Olanda, Austria și Slovacia au sporit semnificativ riscurile privind evoluția afacerii Grupului în ultimul trimestru (de la 1 decembrie 2020 până la 28 februarie 2021).

În cel mai mare subgrup operativ - Hornbach Baumarkt AG (comerț cu amănuntul DIY), care la data de 30 noiembrie 2020 opera în total 161 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit, precum și magazine online în nouă țări europene, cifra de afaceri netă a crescut în primele nouă luni cu 20,7%, ajungând la 4.224,2 milioane euro (anul precedent 3.449,3 milioane euro). Magazinele mixte de materiale de construcții și grădinărit au înregistrat pe o suprafață de vânzare comparabilă și ajustată în funcție de cursul valutar o creștere a cifrei de afaceri de 19,5% (anul precedent plus 7,1%).

Cifrele de afaceri nete ale magazinelor de materiale de construcții Hornbach și ale magazinului online din Germania au crescut în primele nouă luni din 2020/21 cu 24,5%, ajungând la 2.219,4 milioane euro (anul precedent - 1.782,1 milioane euro). Pe o suprafață de vânzare comparabilă, cifra de afaceri în Germania a crescut cu 24,6% (anul precedent 6,2%). În celelalte opt țări europene, cifra de afaceri netă a crescut cu 16,7%, ajungând la 2.004,8 milioane euro (anul precedent 1.717,2 milioane euro). Ponderea externă a vânzărilor a subgrupului Hornbach Baumarkt AG s-a situat astfel la 47,5% (anul precedent 49,1%). Cifra de afaceri din restul Europei a crescut cu 14,3% (anul precedent 8,1%) pe o suprafață de vânzare comparabilă și fără a se lua în considerare influența de curs valutar. Pandemia de coronavirus a contribuit la creșterea afacerii online, care în primele nouă luni s-a majorat cu aproximativ două treimi la nivel de concern.

„În anul curent, în comparație cu jucătorii din DIY, Hornbach a generat o creștere peste medie. În timpul crizei provocate de coronavirus, a fost mai important ca niciodată să putem asigura clienților noștri produsele de care au avut nevoie, chiar și în perioadele de restricții, datorită strânsei legături dintre afacerea staționară și cea online“, spune Erich Harsch, președintele Consiliului de Administrație Hornbach Baumarkt AG.

EXCLUSIV FOTO Lidl pregătește noi magazine, în locul autogării Rahova, cumpărată de la familia Carabulea, și în locul celui mai mare centru de montaj al instalațiilor GPL din sud-estul Europei CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Lidl pregătește noi magazine, în locul autogării Rahova, cumpărată de la familia Carabulea, și în locul celui mai mare centru de montaj al instalațiilor GPL din sud-estul Europei

Creșterea disproporționată a profitului operational

Evoluția dinamică a cifrei de afaceri din exercițiul financiar 2020/21 în combinație cu rapoartele de cost îmbunătățite au condus la o creștere substanțială a EBIT-ului ajustat al Grupului Hornbach. Rezultatul operațional (EBIT) ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative a crescut cu 59,9%, ajungând la 66,9 milioane euro (anul precedent 41,8 milioane euro) în al treilea trimestru 2020/21, precum și cu 67,2%, ajungând la 401,5 milioane euro (anul precedent 240,2 milioane euro) în primele nouă luni ale exercițiului financiar 2020/21. Rezultatul per acțiune se afla după nouă luni, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, la 13,72 euro (anul precedent 8,02 euro).

La nivel de subgrup al Hornbach Baumarkt AG, EBIT-ul ajustat a crescut, în primele nouă luni din 2020/21, cu 79,2%, ajungând la 359,8 mil. euro (anul precedent 200,9 mil. euro). Rezultatul per acțiune de magazine de materiale de construcții a fost de 7,50 euro (anul precedent 3,72 euro). Subgrupul Hornbach Immobilien AG a contribuit cu un EBIT ajustat la rezultatul concernului cu 43,7 milioane euro (anul precedent 43,1 milioane euro).

Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH (HBU), care în momentul actual operează 34 de magazine de materiale de construcții în sud-vestul Germaniei, precum și în două locații apropiate de graniță în Franța (Lorena), a înregistrat, de asemenea, o creștere satisfăcătoare. Aici, cifrele de afaceri au crescut în primele nouă luni cu 13,5%, ajungând la 277,8 milioane euro (anul precedent 244,8 milioane euro). HBU a obținut un EBIT ajustat în valoare de 10 milioane euro (anul precedent 5,5 mil. euro).

Carantina a intensificat nevoia clienților de a-și înfrumuseța casa

„Ne putem considera foarte norocoși cu evoluția afacerii până în prezent. Acest lucru reflectă, în primul rând, comportamentul semnificativ schimbat al clienților de la debutul pandemiei. O viață atractivă și sigură între proprii pereți a devenit obiectivul cheie. Există o mare nevoie zilnică de produse DIY și de consiliere - nu doar pentru că un robinet picură sau un aparat electric s-a stricat și trebuie reparat, ci și pentru că bricolajul oferă o ocupație semnificativă în situații de criză și cu puține alternative disponibile“, a declarat Albrecht Hornbach, președintele Consiliului de Administrație Hornbach Management AG.

Măsurile restrictive dure impuse în Germania și alte țări în luna decembrie au demonstrate, încă o data, în mod clar, nevoia oamenilor de activitatea de tip DIY. Potrivit lui Albrecht Hornbach, anunțul închiderii magazinelor de materiale de construcții pentru publicul larg a declanșat valuri de achiziții în ultimul moment.

„Cu toate acestea, ne așteptăm la o acumulare de stocuri în gospodării. Ar trebui să se ia în considerare posibilitatea de a permite magazinelor de materiale de construcții și grădinărit relevante pentru sistem să își îndeplinească din nou, în viitorul apropiat, prestarea de serviciu public, respectând în același timp măsurile de siguranță“, a spus Albrecht Hornbach.

Consiliul de Administrație confirmă prognoza pentru anul financiar 2020/21 în ciuda riscurilor crescute legate de coronavirus

Grupul Hornbach și-a menținut prognoza anuală privind evoluția din ultimul trimestru al anului 2020/21 (de la 1 decembrie până la 28 februarie 2021), în ciuda riscurilor crescute legate de coronavirus, pe baza măsurilor cunoscute până în data de 21 decembrie 2020.

Restricțiile la nivel național privind vânzările în Germania (de la 16 decembrie 2020), în Olanda (de la 15 decembrie 2020 până la 19 ianuarie 2021), în Austria (de la 26 decembrie 2020) și în Slovacia (de la 19 decembrie 2020) afectează un total de 129 de magazine. Cu toate acestea, în multe locații, vânzările către clienți comerciali sau meșteri sunt încă posibile, la fel ca și serviciul de rezervare și ridicare, respectiv livrarea mărfii rezervate. În plus, în Germania și Slovacia este permisă vânzarea pomilor de Crăciun.

Germania, Austria și Olanda au înregistrat o evoluție excepțională a cifrei de afaceri în decembrie 2020 până la începutul măsurilor restrictive dure și, recent, au făcut față unui volum mare de vânzări. Alte țări au raportat, de asemenea, o cerere semnificativ mai mare din partea clienților în cursul lunii decembrie, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Pe baza condițiilor cadru cunoscute în prezent în țările în care își desfășoară activitatea, Hornbach nu se așteaptă la nicio involuție a cifrei de afaceri, în ciuda restricțiilor privind vânzarea.

„În cele din urmă, întrebarea interesantă este: când ni se va permite să redeschidem magazinele, acum închise clienților persoane fizice, în anul ce urmează. Experiența de până acum arată că o bună parte din pierderile cifrei de afaceri cauzate de închiderea magazinelor pot fi compensate datorită volumelor considerabile de achiziții ale clienților, creșterii puternice în alte regiuni, precum și a activității online“, a mai spus Albrecht Hornbach.

Consiliul de Administrație consideră că impactul negativ al măsurilor restrictive cunoscute până în prezent asupra evoluției cifrei de afaceri și veniturilor Grupului Hornbach va rămane în mare măsură în marja de prognoză existentă. Prin urmare, este încă de așteptat ca cifra de afaceri a concernului (anul precedent 4,7 miliarde euro) să înregistreze o creștere pe un palier situat între plus 13% și plus 17%. În funcție de amploarea potențialelor efecte legate de coronavirus, Consiliul de Administrație se așteaptă ca EBIT-ul ajustat să fie cuprins între 290 mil. euro și 360 mil. euro (anul precedent 227 milioane euro).

Prognoza este confirmată sub premisa că nu vor exista extinderi semnificative, intensificări ale restricțiilor de vânzăre, peste cele deja anunțate sau orice alte  blocaje suplimentare care să afecteze magazinele de materiale de construcții și de grădinărit din alte țări în perioada rămasă din 2020/21.

Fondat în anul 1877, Hornbach deține 161 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit și magazine online, în 9 țări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elveția, Suedia, Slovacia și România), dintre care 7 în România (București Berceni, București Militari, București Balotești, Brașov, Timișoara, Sibiu și Oradea).

viewscnt
Afla mai multe despre
hornbach
materiale de constructii