IKEA vede potențial de nouă magazine în România și urmează să aleagă amplasamente

IKEA vede potențial de nouă magazine în România și urmează să aleagă amplasamente

Sursa foto: Laszlo Raduly

Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 29 oct 2015

IKEA, care a înregistrat în anul de catalog 2015 cea mai mare creștere a vânzărilor de la deschiderea magazinului din București în 2007, de 12,37%, vede un potențial pentru deschiderea a nouă magazine în România în anii următori, potrivit lui Stefan Vanoverbeke, Retail Manager IKEA pentru Europa de Sud Est.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

“Vedem un potențial de nouă magazine în România în anii următori. Avem aprobarea globală și ne uităm unde vor fi următoarele patru magazine în România. (…) Primul pas este Bucureștiul, unde vom deschide al doilea magazin în zona de est. În această lună am aplicat pentru PUZ (plan urbanistic zonal)”, a spus Vanoverbeke, care nu a înaintat o dată pentru deschidere. 

Al doilea magazin IKEA din București va fi deschis pe Bulevardul Theodor Pallady, unde compania suedeză a cumpărat un teren în acest an, va fi mai mare decât cel din Băneasa și va necesita investiții de câteva zeci de milioane euro.

Vânzările magazinului IKEA din Băneasa au crescut cu 12,37% în anul de catalog 2015 (1 septembrie 2014 – 31 august 2015), la 427,47 milioane lei (fără TVA). Dintre acestea, 84% reprezintă magazinul, 8% vânzările online și 8% departamentul IKEA Food, compus din restaurantul IKEA, magazinul de delicatese suedeze și bistro.

În anul de catalog anterior, IKEA a avut vânzări de 486,4 milioane lei. Magazinul a fost vizitat de 3,2 milioane persoane în perioada analizată, care au cumpărat circa 14,2 milioane produse, cu 900.000 mai multe față de anul de catalog 2014. Din acestea, 58% au fost obiecte de mobilier și 42% decorațiuni în magazin.

Departamentul IKEA Food, format din restaurantul IKEA, magazinul de delicatese suedeze și Bistro a înregistrat vânzări cu 9,63% mai mari față de anul trecut, iar numărul hot-dog-ilor vânduți s-a situat la 3,5 milioane.

În ceea ce privește activitatea pe online, IKEA a înregistrat 35.354 de comenzi, cele mai multe (50%) fiind efectuate din București, Cluj, Timișoara și Iași. Valoarea celei mai mari comenzi a fost de 30.138 lei (TVA și servicii incluse).

Numărul total de angajați IKEA în anul de catalog 2015 a fost de 529 angajați.

IKEA este o companie de retail mobilier și decorațiuni fondată în 1943 de omul de afaceri suedez Ingvar Kamprad.

Compania deținea, în august 2014, peste 376 de magazine în 47 de țări sau teritorii, dintre care 40 de magazine erau francize. Din total, 255 magazine sunt în Europa, 51 în America de Nord, 35 în Asia, 12 în Orientul Mijlociu și 7 în Australia.

În Europa, cele mai multe magazine le are în Germania și Franța. IKEA mai deține 9 magazine în Polonia, 4 în Cehia, 2 în Ungaria și câte unul în Croația, Slovenia și Bulgaria. 

viewscnt
Afla mai multe despre
ikea
magazine
investitii