Inflația pune frână poftei de ciocolată. Ce practică adoptă producătorii popularului desert pentru a-și păstra clienții

Inflația pune frână poftei de ciocolată. Ce practică adoptă producătorii popularului desert pentru a-și păstra clienții
Profit.ro
Profit.ro
scris 13 iul 2022

Iubitorii de ciocolată își reduc bugetele alocate pentru popularul desert după ce viața devine din ce în ce mai scumpă în Europa și SUA, arată cele mai noi date ale unor mari companii care produc ciocolată, informează Reuters. Pentru a nu-și pierde clienții, unele firme au ales să diminueze cantitatea pentru a păstra același preț.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Per total, vânzările cu amănuntul de ciocolată în SUA au scăzut cu 2% până la 3% în ultimele luni, pe măsură ce prețurile au înregistrat o creștere de până la două cifre, a declarat recent vicepreședintele Hershey Co, Melissa Poole. Performanțele înregistrate de Hershey sunt similare cu cele înregistrate de restul producătorilor, scrie Agerpres.

Fondul de Investiții în Energie Kazah-Român lansează dezvoltarea lanțului de stații de carburant Rompetrol pe piața românească CITEȘTE ȘI Fondul de Investiții în Energie Kazah-Român lansează dezvoltarea lanțului de stații de carburant Rompetrol pe piața românească

"Ne așteptăm ca pe măsură ce înaintăm în an să vedem o diminuare a volumului vânzărilor", a spus Melissa Poole, care a adăugat că până la scăderea din ultima perioadă "consumatorii nu și-au redus deloc consumul".

Vânzările de ciocolată, în special în SUA, au explodat alături de alte produse de consum în ultimele faze ale pandemiei, în condițiile în care cumpărătorii au început să facă achiziții în vrac.

Oamenii se vor recompensa cu bucăți mai mici de ciocolată

Acum, însă, producătorii văd cum unele obiceiuri de consum încep să se schimbe, de exemplu cumpărătorii preferă să cumpere batoane individuale de ciocolată în locul pachetului multiplu.

Potrivit firmei americane de cercetare a pieței IRI, volumul produselor de ciocolată vândute în SUA a scăzut cu 1,5% în ritm anual în cele 13 săptămâni care s-au încheiat pe 12 iunie, în condițiile în care prețurile au crescut cu 8,2%.

"Vom vedea cum ciocolata devine un articol mai sensibil la preț. Consumatorii vor continua să se răsfețe cu o mică recompensă, dar va fi una de dimensiuni mai mici. De aceea vedem o scădere a volumului vânzărilor", a declarat Daniel Sadler, analist la IRI.

Producătorul de ambalaje din hârtie Exonia și-a dublat cifra de afaceri, în timp ce profitul a crescut de peste patru ori. Fondator: Vânzările online au explodat, iar livrările au necesat un număr mare de sacoșe CITEȘTE ȘI Producătorul de ambalaje din hârtie Exonia și-a dublat cifra de afaceri, în timp ce profitul a crescut de peste patru ori. Fondator: Vânzările online au explodat, iar livrările au necesat un număr mare de sacoșe

În Marea Britanie, firma de consultanță McKinsey a descoperit că 40% dintre britanici au migrat spre produsele mai ieftine atât în ceea ce privește snacks-urile cât și dulciurile în cele patru-șase săptămâni care s-au încheiat la mijlocul lunii mai.

Ciocolata mai ieftină are un conținut mai redus de cacao, ceea ce înseamnă că, deși volumele producătorilor de ciocolată rămân la același nivel, cererea de cacao va scădea.

Și războiul din Ucraina a afectat vânzările de ciocolată

Invadarea Ucrainei de către Rusia a afectat și ea cererea, susțin traderii și experții, în condițiile în care împreună cele două țări sunt responsabile pentru 5% din cererea mondială de cacao.

Unii producători de ciocolată, inclusiv nume mari precum Lindt și Nestle, s-au retras s-au și-au redus vânzările de pe piața din Rusia în acest an, în semn de protest față de invadarea Ucrainei.

Unii producători micșorează cantintatea produselor pentru a păstra prețul

Melissa Poole a dezvăluit că în unele cazuri Hershey a redus mărimea sortimentelor pentru a păstra același preț, o procedură denumită în mod obișnuit drept "shrinkflation", pentru a-i păstra pe acei clienți care vor să cheltuie doar trei dolari pentru o pungă de ciocolate Kisses, în loc de 5 sau 6 dolari. Ea a adăugat că acest instrument nu este folosit atât de frecvent pe cât se crede deoarece este nevoie de planificare și de un calendar.

Grupul Mondelez, care produce mărcile de ciocolată Cadbury și Milka, a decis la rândul său "să reducă greutatea anumitor produse", a declarat purtătoarea de cuvânt Tracey Noe.

La fel ca și recursul la ciocolata mai ieftină, "shrinkflation" are un impact asupra cererii de cacao, chiar dacă volumele de vânzări rămân la fel.

Inițial, producătorii de ciocolată se așteptau ca cererea de cacao să crească cu aproximativ 2,5% în acest an, însă acum prognozează o creștere de doar 1%, urmată de o stagnare anul viitor, dacă inflația persistă iar războiul din Ucraina va continua, susțin traderii și experții.

viewscnt
Afla mai multe despre
ciocolata
inflatie