Jumbo: Vânzări în scădere pe toate piețele la jumătatea anului, cu excepția României. Lansare întârziată la Craiova

Jumbo: Vânzări în scădere pe toate piețele la jumătatea anului, cu excepția României. Lansare întârziată la Craiova
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 16 sep 2020

Retailerul grec de jucării și decorațiuni Jumbo a raportat vânzări în scădere în toate țările în care este prezent după primele șase luni ale anului, cu excepția României, unde veniturile din vânzări au continuat să crească, în pofida crizei provocate de pandemia de coronavirus.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Vânzările nete din România au crescut cu 3,3% în perioada ianuarie-iunie raportat la intervalul similar al anului trecut, până la 53,7 milioane de euro, cele 14 hipermarketuri de pe piața locală contribuind cu 19,3% la vânzările grupului.

Jumbo a raportat vânzări consolidate de 278,8 milioane de euro la jumătatea anului, în coborâre cu circa 17% față de același interval al anului trecut, trase în jos de declinul abrupt al afacerilor în martie și aprilie, când majoritatea magazinelor au fost închise pe fondul pandemiei de coronavirus.

Retailerul de jucării Jumbo, pesimist privind evoluția vânzărilor în S2. “Condițiile din piață se schimbă de pe-o zi pe alta.” CITEȘTE ȘI Retailerul de jucării Jumbo, pesimist privind evoluția vânzărilor în S2. “Condițiile din piață se schimbă de pe-o zi pe alta.”

În Grecia, principala piață a grupului, vânzările au scăzut cu 21,3%, la 168,8 milioane de euro, în timp ce vânzările din Cipru și Bulgaria au coborât cu 23%, respectiv 13%.

Retailerul elen a obținut un profit înainte de taxe de 54,86 milioane de euro, cu 35% mai mic comparativ cu primul semestru din 2019. Subsidiara din România a raportat un câștig de 15,3 milioane de euro, în urcare cu 6,8%, și a contribuit cu 26% la rezultatul grupului.

La finele lunii iunie, Jumbo deținea o rețea de 80 de hipermarketuri, din care 52 în Grecia, 14 în România, 9 în Bulgaria și 5 în Cipru, precum și două magazine online, operate din Grecia și, respectiv din Cipru, ultimul fiind lansat la finele lunii mai.

DOCUMENT România pregătește noi achiziții militare de miliarde de euro CITEȘTE ȘI DOCUMENT România pregătește noi achiziții militare de miliarde de euro

Retailerul grec vrea să deschidă un nou hipermarket în România, la Craiova, precum și un magazin online pentru cumpărătorii români, lansarea acestora fiind programată inițial pentru ultima parte a acestui an.

Jumbo estimează acum că magazinul din Craiova va fi deschis în ultimul trimestru din 2021, după ce în mai indicase că inaugurarea ar putea avea loc în prima parte a anului viitor.

“Grupul continuă implementarea planurilor de investiții. Cu toate acestea, din cauza întârzierilor mari în obținerea autorizațiilor pentru lucrările aferente în contextul pandemiei, se estimează că cele trei magazine care erau programate pentru lansare în 2020 (în Grecia, Cipru și România – n.r.) vor fi deschise în ultimul trimestru din 2021”, potrivit retailerului elen.

Jumbo avea 1.307 angajați permanenți în România la finele lunii iunie, față de 1.196 angajați la jumătatea anului trecut. În total, grupul are peste 6.800 de angajați, din care mai mult de 4.000 în Grecia.

viewscnt
Afla mai multe despre
jumbo romania
vanzari jumbo
jumbo craiova
deschidere magazin jumbo craiova
coronavirus