Manager PepsiCo: Inteligența artificială a început să își găsească tot mai mult loc în strategiile de marketing

Manager PepsiCo: Inteligența artificială a început să își găsească tot mai mult loc în strategiile de marketing
Profit.ro
Profit.ro
scris 1 sep 2019

Inteligența artificială a început să își găsească tot mai mult loc în strategiile de marketing ale brandurilor, în contextul în care content marketingul este o tendință, atât la nivel local, cât și la nivel regional, iar consumatorii sunt mai interesați să urmărească un clip video de la evenimente live decât să citească, a declarat, pentru News.ro, Adriana Nestoriuc, Marketing Activation Manager Beverages, PepsiCo România.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Nestoriuc a subliniat că lumea marketingului s-a schimbat foarte mult odată cu evoluția tehnologiei digitale, iar o mare parte din bugetul de marketing este investit în digital.

”Canalele de social media permit brandurilor să se conecteze cu milioane de clienți la nivel mondial, iar conținutul video este unul dintre cele mai eficiente instrumente în prezent. Consumatorii sunt mai interesați să urmărească un clip video de la evenimente live decât să citească, iar marketingul video va continua să ia amploare în viitor. Content marketingul este o tendință, atât la nivel local, cât și la nivel regional, și are un rol important în a menține consumatorii aproape de brand, oferind în același timp informații relevante. Nu în ultimul rând, inteligența artificială a început să își găsească tot mai mult loc în strategiile de marketing ale brandurilor”, a spus Nestoriuc.

Ea a mai spus că și PepsiCo folosește inteligența artificială (AI) în dezvoltarea de produse, vânzări și marketing. „Ada” este AI-ul intern al companiei, care combină intuiția umană cu algoritmi pentru a stimula inovația și ajută la luarea deciziilor în ceea ce privește proiectarea, cercetarea și prețul produsului.

”„Pep Worx” este o platformă de date și analize bazate pe cloud pe care PepsiCo o folosește pentru a face recomandări magazinelor de retail partenere cu privire la amplasarea produselor și ce promoții ar fi cele mai potrivite și profitabile”, a mai spus ea.

Dăncilă: Îl vom da în judecată pe președinte pentru afirmația că Guvernul este corupt CITEȘTE ȘI Dăncilă: Îl vom da în judecată pe președinte pentru afirmația că Guvernul este corupt

O evoluție mai accelerată a realității virtuale

Pentru anul viitor, ea vede o evoluție mai accelerată a realității virtuale și a celei augumentate, în contextul în care brandurile vor apela tot mai des la aceste tehnologii pentru a îmbunătăți experiența clienților. În plus, va exista concentrare tot mai mare pe Mobile Marketing, dar și pe publicitatea programată.

În prima jumătate de an, divizia de băuturi a PepsiCo a înregistrat o evoluție foarte bună, continuând un trend început în urmă cu cinci ani. Astfel, afacerile au crescut constant, pe fondul unui context economic pozitiv, iar compania așteaptă ca această tendință să se mențină pe parcursul întregului an. Referitor la modul în care 2019 se diferențiază de anii precedenți, Nestoriuc a observat o accentuare a unor tendințe conturate anterior.

”Astfel, consumatorii se orientează tot mai mult către un stil de viață sănătos, inclusiv prin reducerea consumului de sare, zahăr și grăsimi, iar acest lucru se reflectă și în oferta de băuturi a PepsiCo. Tot ca urmare a tendinței cățre un stil de viață echilibrat, în ceea ce privește sistemul de amblare, sunt preferate recipientele de maximum 500 ml, care le permit consumatorilor să-și porționeze mai bine consumul”, a spus ea.

Tinerii, conectați permanent la mediul online

Managerul a subliniat că o altă tendință clară este digitalizarea, iar lumea de astăzi este tot mai digitalizată, în timp ce tinerii din noua generație sunt conectați permanent la mediul online.

”Brandurile trebuie să își adapteze strategiile astfel încât să vină cât mai aproape de consumatori în mediile unde aceștia își petrec cât mai mult timp. Noi vom continua să diversificăm și să adaptăm portofoliul de băuturi pentru a veni în întâmpinarea nevoilor în continuă schimbare a consumatorilor. De asemenea, oferind un portofoliu mai vast de produse, vom putea ajunge la comunități și consumatori mai puțin valorificate”, a mai spus managerul.

Volkswagen a supraestimat economia de carburant pentru 98.000 de vehicule din SUA și va rambursa clienților 96,5 milioane de dolari CITEȘTE ȘI Volkswagen a supraestimat economia de carburant pentru 98.000 de vehicule din SUA și va rambursa clienților 96,5 milioane de dolari

Ea a subliniat că, atât în România, cât și în Bulgaria, compania a înregistrat în ultimii ani o creștere accelerată și dorește să mențină această evoluție în perioada următoare. Astfel, ambele țări au dovedit în timp un potențial susținut de consum, iar Republica Moldova, deși are un ritm de creștere al economiei și al consumului moderat, vine puternic din spate.

”În ceea ce privește preferințele consumatorilor, atât în România, cât și la nivel european asistăm la o schimbare în direcția produselor cu conținut caloric redus, care permit un control mai bun al alimentației. Ne focusăm eforturile în această direcție și mizăm mai mult pe băuturile fără zahăr adăugat și de tip ice tea”, a mai spus managerul.

Taxa pe zahăr, impact negativ în economie

Adriana Nestoriuc atrage atenția că taxa pe zahăr va avea un impact negativ în economie, afectând semnificativ industria băuturilor răcoritoare, industriile conexe și în mod direct pe consumatori.

”Împărtășim poziția Asociației Naționale a Băuturilor Răcoritoare potrivit căreia taxa suplimentară pentru băuturile răcoritoare cu conținut de zahăr este discriminatorie. Susținem un stil de viață sănătos și încurajăm inițiativele în acest sens, însă taxarea suplimentară nu este o soluție, așa cum arată și studiile de specialitate, bazate pe experiența altor state. Suntem conștienți și ne asumăm faptul că avem o responsabilitate, tocmai de aceea PepsiCo are o serie de inițiative în direcția dezvoltării unor produse și băuturi mai sănătoase”, a declarat ea.

Managerul a subliniat că, până în 2025, cel puțin două treimi din băuturile PepsiCo vor conține cel mult 100 de calorii/340 de grame, reprezentând zahărul adăugat. În plus, compania se va concentra pe vânzarea de produse cu puține sau zero calorii. În ceea ce privește așteptările pentru 2020, Nestoriuc estimează continuarea creșterii înregistrate în ultimii ani.

”Vom continua extinderea spațiilor de depozitare, atât în România, cât și în celelalte țări din regiunea Balcanilor de Est și vom investi în linii de producție și facilități noi pentru îmbunătățirea capacității de producție din fabricile pe care le deținem. În plus, PepsiCo se va concentra pe dezvoltarea de noi produse oferind un portofoliu mai diversificat”, a spus ea.

Piața băuturilor răcoritoare va depăși 6 miliarde de lei, anul acesta, iar profitul net al jucătorilor din piață va trece de 844 milioane lei, un nivel de aproape trei ori mai mare față de acum cinci ani, conform estimărilor KeysFin.

viewscnt
Afla mai multe despre
pepsico
marketing
inteligenta artificiala