Monitorul Prețurilor a fost lansat, deocamdată doar în București. La ce magazine pot fi comparate prețurile

Monitorul Prețurilor a fost lansat, deocamdată doar în București. La ce magazine pot fi comparate prețurile

Sursa foto: Laszlo Raduly

Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 24 nov 2016

Monitorul Prețurilor, care va afișa prețurile practicate de retaileri și va permite consumatorilor să le compare și să identifice magazinele cu cele mai mici prețuri, a fost lansat astăzi, deocamdată doar în București ca un proiect-pilot, cum a anunțat Profit.ro încă din urmă cu un an. Aplicația va include 68 de categorii și 128 de produse, permițând cumpărătorilor să compare prețurile produselor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Aplicația este disponibilă pe www.monitorulpreturilor.info și compară de fapt coșuri de cumpărături din care fac parte minim cinci produse, reprezentații Consiliului Concurenței argumentând că românii nu merg la supermarket doar pentru un produs. Retailerii actualizează prețurile minim o dată pe săptămână.

În urmă cu un an, proiectul, prezentat atunci de Profit.ro, stabilea că această platformă va cuprinde până la 280 de produse din 70 de categorii.

Consiliul Concurenței, care va administra platforma, susține că efectul introducerii acestei platforme se va traduce într-o creștere a concurenței între retaileri și implicit și într-o scădere a prețurilor.

Lovite puternic de criză în 2012, magazinele Proges intră în faliment. Planul de reorganizare în insolvență a eșuat CITEȘTE ȘI Lovite puternic de criză în 2012, magazinele Proges intră în faliment. Planul de reorganizare în insolvență a eșuat

"Vrem să vedem cu merg lucrurile în București și, după un an, vom evalua dacă are sens să continuăm, să extindem la nivel național, precum și gama de produse (...) Trebuie să vedem că nu avem probleme tehnice și cât de interesați sunt consumatorii, că vedem un trafic destul de intens. Bucureștiul este 10% din populația țării și reprezintă 30% din așa zisul comerț modern, deci acoperim mare parte din piața acestor magazine", a arătat președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu. 

El a arătat că participarea centrelor comerciale în acest proiect este una voluntară, dar că majoritatea au acceptat să fie incluse, precum Mega Image, Lidl, Carrefour, Selgros, Kaufland, Penny și Profi. Datele sunt raportate de 303 unități ale acestor rețele din București și Ilfov.

Referitor la paticiparea celorlalți comercianți, Daniela Bădilă, director al Direcției Bunuri de Consum din Consiliul Concurenței, a precizat că Metro nu participă pentru că este un concept diferit, adresându-se firmelor, Cora a refuzat de la început colaborarea, iar Auchan va participa, dar în prezent are probleme de conectivitate a datelor.

De asemenea, Mega Image și Selgros nu furnizează prețul per produs, ci doar al coșului.

Ea spune că într-o dezvoltare ulterioară, Monitorul Prețurilor ar putea include și magazinele tradiționale.

Marile rețele de magazine din România sunt Kaufland, Carrefour, Metro, Auchan, Lidl, Selgros, Cora, Penny Market, Profi și Mega Image.

Cum funcționează platforma?

Pentru a utiliza platforma, consumatorii trebuie să intre pe www.monitorulpreturilor.info, după care trebuie să selecteze zona București, iar apoi să aleagă unul dintre sectoare. Poate fi selectat și județul Ilfov, iar apoi una dintre localitățile din județ: Bragadiru, Popești, Leordeni etc.

De asemenea, clientul poate selecta forma de comeț: supermarket și discounter, hipermarket, cash&carry.

Următorul pas constă în selectarea a minimum 5 produse de care consumatorul are nevoie, platforma afișând două clasamente ale magazinelor din zona selectată: coșul cel mai ieftin (care conține produsele cu cele mai mici prețuri practicate de retailerii implicați și magazinele în care se pot găsi acestea) și coșul cel mai bine vândut (care conține produse brand, nu marcă proprie a magazinelor și unitățile în care se găsesc aceste produse).

Platforma este administrată de Consiliul Concurenței și dezvoltată împreună cu Asociația profesională de standardizare GS1, firma de cercetare de piață Nielsen, retailerii și ANPC.

În ceea ce privește finanțarea proiectului, statul nu a avut nicio contribuție, bugetul de 15.000 euro fiind prins în cel al retailerilor pentru acordarea de coduri de bare de către GS1.

viewscnt
Afla mai multe despre
monitorul prețurilor
produse
lansare