Nestle, cea mai mare companie producătoare de produse alimentare din lume, va trebui să crească și mai mult prețurile produselor sale alimentare în acest an, pentru a compensa costurile de producție mai mari pe care încă nu le transferă pe deplin consumatorilor, a declarat directorul general Mark Schneider pentru un ziar german, transmite Reuters.
Creșterile nu vor fi la fel de abrupte ca în 2022, dar ”avem ceva de recuperat pe parcursul întregului an”, a spus Schneider, citat de publicația Frankfurter Allgemeine Zeitung și preluat de news.ro.
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
În primele nouă luni ale anului 2022, cel mai mare grup alimentar din lume, care produce între altele batoane de ciocolată KitKat și Nescafe, a raportat o creștere organică a vânzărilor de 8,5%, din care creșterile de preț au reprezentat 7,5 puncte procentuale.
Inflația din multe economii dezvoltate a înregistrat niveluri maxime ale mai multor decenii, determinată în mare parte de creșterile prețurilor alimentelor și energiei.
Nestle a crescut prețurile cu 7,5%, în medie, pe primele 9 luni din 2022, a fost relatat atunci.
Era cea mai mare creștere de preț practicată în ultimele decenii, conform FT.
Veniturile companiei au crescut cu 8,5%, cea mai mare creștere din ultimii 14 ani, până la 69,3 miliarde dolari, pe primele trei trimestre ale anului 2022.
CITEȘTE ȘI FAN Courier investește peste 10 de milioane de euro într-o rețea de lockereÎn primăvară, Nestle a confirmat că se așteaptă să crească vânzările cu aproximativ 5% și să mențină marjele în general stabile în acest an, după ce prețurile mai mari practicate pentru hrana pentru animale de companie, lactate și cafea nu au descurajat consumatorii în primul trimestru, retailerul prognozând mai multe creșteri de prețuri în viitor.
Invazia Rusiei în Ucraina a forțat companiile de bunuri de larg consum să își regândească strategia pe piața rusă, în timp ce creșterea costurilor pentru energie și mărfuri amenință profitabilitatea grupurilor alimentare.
CITEȘTE ȘI Cât costă să faci Paștele în România. Cele mai ieftine și cele mai scumpe regiuni turisticeDar, până acum, Nestle, care include mărci binecunoscute precum cafeaua Nescafe și ciocolata KitKat, a reușit să transfere costurile mai mari asupra clienților.
"Am mărit prețurile într-o manieră responsabilă și am observat o cerere durabilă din partea consumatorilor. Costurile continuă să crească brusc, ceea ce va necesita stabilirea prețurilor și acțiuni de atenuare pe parcursul anului", a spus compania.
Grupul cu sediul în Vevey, pe lacul Geneva, a confirmat că se așteaptă ca vânzările organice să crească cu aproximativ 5% în acest an, cu o marjă de profit operațional între 17% și 17,5%, comparativ cu 17,4% în 2021.
La Nestle, vânzările organice, care exclud fluctuațiile valutare și fuziunile și achizițiile, au crescut cu 7,6%, depășind o prognoză medie de 5,0% într-un consens compilat de companie, datorită creșterilor de preț cu 5,2%.