RAPORT: 65% dintre români spun că rețelele de socializare îi fac să cumpere mai mult decât au nevoie

RAPORT: 65% dintre români spun că rețelele de socializare îi fac să cumpere mai mult decât au nevoie
Profit.ro
Profit.ro
scris 5 dec 2017

Părinții sunt categoria de consumatori cea mai vulnerabilă la presiunea socială, fiind forțați să cheltuiască pentru copiii lor un buget mai mare decât își pot permite, potrivit noului Raport al Consumatorilor privind plățile efectuate de către aceștia.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Acesta arată că rețelele de socializare joacă de asemenea un rol important în crearea presiunii asupra consumatorilor moderni, scrie News.ro.

65% dintre românii intervievați au fost de acord cu afirmația “Rețelele de socializare mă fac să cumpăr mai mult decât aș avea nevoie”, în timp ce la nivel european, media celor care au răspuns afirmativ la această întrebare este de doar 39%.

Astfel, patru din zece părinți au experimentat presiune în ultimul an, simțindu-se fortați de către contextul social să cumpere pentru copiii lor lucruri cu care nu erau financiar confortabili. Doar 3% dintre aceștia au rezistat presiunii și au decis să achiționeze doar ceea ce era prevăzut în buget.

Cosmin Vladimirescu, manager Mastercard: Gradul de alfabetizare financiară al românilor este de 22%, sub cel al bulgarilor CITEȘTE ȘI Cosmin Vladimirescu, manager Mastercard: Gradul de alfabetizare financiară al românilor este de 22%, sub cel al bulgarilor

Intrum, leaderul european în credit management, reprezentat în România de către Top Factoring, prezintă ediția 2017 a studiului European Consumer Report, bazat pe răspunsurile a 24.401 consumatori europeni intervievați. Studiul, desfășurat în luna septembrie, include și răspunsurile a 1.000 de respondenți din România. Anul acesta, Intrum și-a concentrat analiza pe datele care stau în spatele excesului de consum.

“Datele analizate demonstrează că un grup vulnerabil expus unei presiuni sociale poate duce la o îndatorare nesănătoasă pe termen lung. Cu toate opțiunile de plată care există în momentul de față și luând în considerare presiunea socială raportată la nivel general, misiunea noastră este de a investi în sporirea încrederii și în educarea generațiilor prezente și viitoare atunci când vine vorba despre un consum sustenabil”, declară Mikael Ericson, director general și președinte Intrum.

Raportul arată nu doar că patru din zece părinți se simt expuși presiunii sociale, dar observă că în special părinții tineri cu vârste între 18-34 ani sunt foarte vulnerabili, cinci din zece simțind constant o presiune a societății atunci când vine vorba despre cumpărături efectuate pentru copiii lor.

Cu referire la depășirea cheltuielilor, există certitudine asupra faptului că există creștere în ceea ce privește creditelele de consum.

Potrivit Intrum, se observă o creștere masivă a cumpărăturilor pe credit. Aproape fiecare al patrulea roman (35%) crede că este în regulă să cumpere bunuri precum televizoare, calculatoare sau telefoane pe credit, acest trend înregistrând o creștere susținută în ultimii doi ani.

“În România uzanța părinților de a depăși bugetul alocat atunci cînd vine vorba despre cumpărături pentru copiii lor este mai mare față de restul europenilor. Cifrele arată o discrepanță față de media europeană la acest capitol, iar diferența va putea fi estompată doar prin educare, respectiv prin îmbunătățirea managementului finanțelor personale și ale familiei”, declară Cătălin Neagu, director general Top Factoring.

El afirmă că presiunea asupra părinților subliniată de raport este una delicată și îngrijorătoare.

Raportul culege răspunsurile a 24.401 respondenți cu vârste între 18-65 ani din 24 de țări europene. În România, întrebările au fost adresate unui eșantion de 1.000 de repondenți, dintre care 48% bărbați și 53% femei, cu vârste cuprinse între 18-50 ani , peste 75% dintre aceștia având studii superioare și fiind angajați în momentul interviului.

viewscnt
Afla mai multe despre
retele de socialzare