Românii au cumpărat anul trecut jocuri Lego de 17 milioane euro, în creștere cu 34,6%

Românii au cumpărat anul trecut jocuri Lego de 17 milioane euro, în creștere cu 34,6%
Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 2 iun 2016

Lego România, reprezentanța producătorului danez de jucării Lego, a raportat pentru 2015 o cifră de afaceri netă de 75,55 milioane lei (17 milioane euro), cu 34,6% mai mare decât în anul anterior, dar profitul net a scăzut de trei ori, la 613.000 lei (138.000 euro), potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor Publice.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În 2014, Lego România a avut o cifră de afaceri de 56,1 milioane lei și un profit net de 2 milioane lei.

Compania a Lego a intrat direct pe piața din România în ultima parte a anului 2011, iar în 2012, primul an complet de activitate directă pe piața românească, a avut o cifră de afaceri de circa 27 milioane lei (6 milioane euro) și un profit net de 403.000 lei.

În anii următori, compania a înregistrat creșteri ale cifrei de afaceri de 43% și 46% și a fost profitabilă.

Lego România are 13 angajați.

Până la deschiderea unei reprezentanțe, jucăriile Lego au fost aduse în România de un distribuitor.

Lego este prezent pe piață și cu cinci magazine de brand, certificate de companie, dar deținute în parteneri: Daco Invest SRL (AFI Palace Cotroceni și AFI Palace Ploiesti) și Brick Depot SRL ( Promenada Mall Bucuresti, Mega Mall Bucuresti și Polus Center Cluj).

Seturile Lego sunt prezente în raioanele de jucării ale tuturor hipermarketurilor și magazinelor specializate.

Anul trecut, Lego a devenit cel mai mare producător mondial de jucării, devansând rivalul american Mattel, producătorul păpușilor Barbie, grație celebrelor sale seturi de construcție, însă înaintea ultimului Crăciun nu a putut să acopere toate comenzile chiar dacă uzinele sale din Danemarca, Cehia, Mexic și Ungaria au lucrat la capacitate maximă.

La începutul anului, Lego a anunțat că va investi peste 100 de milioane de euro pentru a dubla capacitatea de producție a uzinei sale de la Nyiregyhaza (Ungaria) și a evita situația apărută la sfârșitul anului când nu a putut face față cererii pentru seturile sale.

Lego Group este prezent în peste 130 de țări. 

viewscnt
Afla mai multe despre
lego
vânzari
românia