Șeful retailerului portughez Jerónimo Martins anunță: România este piața pe care vrem să intrăm. Nu este exclusă cumpărarea unui jucător local

Șeful retailerului portughez Jerónimo Martins anunță: România este piața pe care vrem să intrăm. Nu este exclusă cumpărarea unui jucător local
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 6 mar 2019

Retailerul portughez Jerónimo Martins, operatorul celui mai mare lanț de supermarketuri din Portugalia și cel mai mare jucător din retailul alimentar polonez, prin intermediul magazinelor Biedronka, spune că nu a renunțat la planurile de expansiune în Europa Centrală și estimează că ar putea “trece granița” spre România într-un orizont de circa doi ani.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

În primăvara anului trecut, Profit.ro anunța că, după 11 ani, grupul portughez Jeronimo Martins se arată din nou interesat să intre în România prin lanțul Biedronka, lide­r al comerțului alimentar din Polonia.

În 2016, retailerul a participat la prima etapă de cumpărare a lanțului de magazine Profi, cel mai mare lanț de supermarketuri din România, dar nu a mers până la capăt, cedând tranzacția în favoarea fondului de investiții Mid Europa, cea mai mare tranzacție din istoria retailului românesc, anunțată atunci în premieră de Profit.ro.

Date avansate de șeful Ahold Delhaize: Mega Image se apropie de 700 de magazine în România. Cardul de fidelitate pentru clienți, lansat în noiembrie, a ajuns la 300.000 de utilizatori CITEȘTE ȘI Date avansate de șeful Ahold Delhaize: Mega Image se apropie de 700 de magazine în România. Cardul de fidelitate pentru clienți, lansat în noiembrie, a ajuns la 300.000 de utilizatori

“Am ajuns la o asemenea mărime în Polonia, încât, dacă vrem să rămânem o companie foarte robustă, care permite furnizorilor să se dezvolte în continuare, trebuie să trecem granița. Europa Centrală este regiunea care are cel mai mare sens pentru noi”, a declarat, recent, directorul general al grupului, Pedro Soares dos Santos, într-un interviu pentru cotidianul  portughez Jornal Económico.

“România este piața pe care vrem să intrăm”, a subliniat el.

Jerónimo Martins operează 2.823 de magazine de tip discount sub marca Biedronka în Polonia, având 68.000 de angajați și vânzări anuale de peste 11 miliarde de euro. Retailerul portughez deține și lanțul de magazine Hebe pe piața poloneză, prin care sunt comercializate produse cosmetice și farmaceutice.

Șeful Jerónimo Martins estimează că grupul ar putea deschide primele magazine în România în următorii doi ani - doi ani și jumătate, și nu exclude o eventuală achiziție a unui jucător local.

Extinderea pe piața românească ar putea aduce grupului până la 10 milioane de noi consumatori. “Un număr impresionant", apreciază dos Santos.

Fondat în 1792 la Lisabona, Jerónimo Martins deține în prezent o rețea de peste 3.800 de supermarketuri și magazine de tip discount, în Portugalia, Polonia și Colombia. Grupul, cu peste 108.500 de angajați,  a încheiat anul trecut cu vânzări de 17,34 miliarde de euro și un câștig net de 401 milioane de euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
jeronimo martins
retailer portughez
extindere
romania
biedronka