Sondaj: Românii măresc bugetul alocat cadourilor de Crăciun. Ce și de unde cumpără

Sondaj: Românii măresc bugetul alocat cadourilor de Crăciun. Ce și de unde cumpără
Profit.ro
Profit.ro
scris 12 nov 2018

Românii participanți la un sondaj plănuiesc să cumpere anul acesta cadouri pentru mai multe persoane și să aloce o sumă mai mare cu aproximativ 12% pentru acestea comparativ cu anul trecut, în condițiile în care situația în privința locurilor de muncă și a veniturilor s-a îmbunătățit.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În 2018, românii plănuiesc să cumpere cadouri de Crăciun pentru 9-10 persoane, în valoare totală de peste 730 lei, arată o analiză a obiceiurilor de cumpărare a cadourilor de Crăciun realizată de către Compari.ro, în colaborare cu GKI Digital. Față de media cheltuielilor de anul trecut, internauții vor scoate din buzunar cu 76 lei mai mult.

Cele mai multe cadouri vor fi destinate familiei restrânse (în medie 3-4 persoane). Comparativ cu anii trecuți, pe lista cumpărăturilor de sărbători au ajuns din ce în ce mai mulți membri îndepărtați ai familiei, prieteni sau cunoscuți.

Pentru găsirea cadoului perfect, românii activi pe internet vor utiliza, în proporție de 80%, surse online. Pe lângă acestea, răsfoirea revistelor de reduceri ale magazinelor (55%) și explorarea vitrinelor magazinelor (36%) sunt, în continuare, obiceiuri care se mențin. 34% dintre internauți declară că vor merge mai degrabă la sigur și își vor întreba apropiații ce cadouri își doresc.

Australia: O femeie a fost arestată în cazul căpșunelor cu ace de cusut în interior CITEȘTE ȘI Australia: O femeie a fost arestată în cazul căpșunelor cu ace de cusut în interior

Internetul nu este doar o sursă de informare, ci și de achiziție: 66% dintre internauții români planifică achiziții online de la magazine locale pentru cadourile de Crăciun. În același timp, posibilitățile de achiziție clasice de la centrele comerciale, mall-uri sunt în continuare populare (68%), în ciuda aglomerației din perioada respectivă.

Niciodată nu e prea devreme pentru a începe cumpărarea cadourilor de Crăciun. La mijlocul lunii octombrie 11% dintre internauți s-au apucat deja de achiziționare, dar inițierea acestor achiziții timpurii le este caracteristică în principal femeilor.

37% dintre internauți - mai mult de 3,1 milioane de persoane - vor aștepta, în mod conștient, până la reducerile de Black Friday din a doua parte a lunii noiembrie, să cumpere cadouri, sperând să găsească oferte bune și o varietate mai mare de produse. După Black Friday, perioada de achiziție a tuturor cadourilor poate să se întindă, pentru marea majoritate (80%), chiar până la ultimele zile dinaintea Crăciunului.

Planificarea și temporizarea corespunzătoare pot fi importante pentru acele persoane care doresc să comande cadouri și din străinătate. 9% dintre internauți iau în calcul să achiziționeze cadouri de Crăciun din alte țări, calculând cheltuieli medii de 327 lei pentru acestea.

Alegerea cadoului potrivit de Crăciun nu este o sarcină simplă. Pe lângă preț, sunt luate în calcul din ce în ce mai mult raportul calitate-preț și calitatea produselor. Această ultimă caracteristică va fi cel mai important criteriu pentru mai mult de un sfert dintre internauți. În ceea ce privește tipologia cadoului, românii aleg cadourile clasice.

Estimările arată că, și anul acesta, fiecare al doilea cadou va conține un articol de îmbrăcăminte, un produs cosmetic, iar acestea sunt urmate, în funcție de popularitate, de:
● jucării (43%)
● decorațiuni interioare, articole de bricolaj și echipamente casnice (37%)
● ceasuri, bijuterii, accesorii de modă (32%)
● smartphone-uri, tablete și accesorii ale acestora (27%)
● cărți, filme, muzică (23%)
● pantofi (21%)
● produse electronice de consum (19%)
● electrocasnice, obiecte casnice (17%)
● produse IT (16%)
● echipamente sportive (14%)

Pe lângă cadourile materiale, mai sunt populare - în rândul internauților tineri, în special și:
● produsele digitale și abonamentele (11%)
● cupoanele cadou (8%)
● precum și diferite cadouri pentru evenimente distractive (călătorii, acțiuni distractive, bileteetc.).

Sondajul a fost realizat, la solicitarea Compari.ro, de către societatea GKI Digital, în luna octombrie a anului 2018. Evaluarea a fost efectuată prin colectarea online de date, pe baza unui eșantion de respondenți de 1335 de persoane.

viewscnt
Afla mai multe despre
cadouri
craciun
compari.ro