Consumatorii din România au arătat o dorință semnificativ mai mare de a face achiziții în al treilea trimestru al acestui an, în contextul în care înclinația către consum a populației din celelalte 27 de țări ale Uniunii Europene (UE) a continuat să crească, arată rezultatele studiului GfK privind climatul de consum în Europa pentru trimestrul al treilea din 2017, publicate miercuri.
1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
În ciuda creșterii veniturilor și a reducerii TVA-ului față de aceeași perioadă a anului trecut, consumatorii din România s-au arătat prea puțin dispuși să își schimbe opinia asupra perspectivei economice în timpul trimestrului al treilea, scrie News.ro.
”După un trimestru doi cu variații minime, așteptările economice au fluctuat pe parcursul trimestrului III, revenind la aproximativ același nivel ca la finalul trimestrului anterior. Luna septembrie s-a încheiat la valoarea de 6,3 puncte, cu aproape un punct mai puțin decât la finalul trimestrului II, dar cu 5 puncte peste valoarea din aceeași perioadă a anului trecut”, se arată în comunicat.
Înclinația către cumpărare a înregistrat cea mai mare variație, potrivit GfK. Astfel, la începutul trimestrului s-a menținut la nivelul perioadei anterioare, dar în septembrie a crescut la 12 puncte. Aceasta reprezintă o creștere de 6,4 puncte față de finalul trimestrului II și o creștere de 9,7 puncte față de aceeași perioadă a anului trecut.
CITEȘTE ȘI Cosmin Ulmean, care a condus afacerile Takko pe 4 piețe, a fost revocat după numai 1 an din poziția de administrator al Noriel și înlocuit cu un expat, proaspăt recrutat de la unul dintre principalii retaileri din PoloniaTotodată, așteptările privind veniturile au înregistrat, de asemenea, o mică scădere la începutul trimestrului III, dar apoi s-au stabilizat la nivelul de 24,2 puncte până la finalul trimestrului. Această variație reprezintă o scădere de 2 puncte față de sfârșitul trimestrului anterior, dar o creștere de 3,4 puncte față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit GfK.
Tendința din România a fost observată și în celalte state din UE.
”Înclinația către consum a populației din cele 28 de țări ale Uniunii Europene analizate în studiu și-a continuat tendința ascendentă, încheind trimestrul III al anului la aproape 21 de puncte. Această valoare reprezintă o creștere față de cele 19 puncte înregistrate la finalul trimestrului II și acum se află la o cotă nemaiatinsă de la finalul anului 2007”, se arată în studiu.