Studiu GPeC: În ultimul an, peste jumătate dintre românii cu acces la internet au realizat cumpărături online cel puțin o dată pe lună

Studiu GPeC: În ultimul an, peste jumătate dintre românii cu acces la internet au realizat cumpărături online cel puțin o dată pe lună
Profit.ro
Profit.ro
scris 29 mai 2018

Peste jumătate (53%) dintre românii cu access la internet  adică aproape 6 milioane de utilizatori, au realizat în ultimul an cumpărături online cel puțin o dată pe lună, cu o creștere de 9% față de aceeași perioadă din 2016-2017.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

De asemenea, în ultimele 12 luni cumpărăturile online au devenit mai populare pentru categorii noi de clienți, cea mai mare creștere, de la 36% la 51%, fiind înregistrată pentru segmentul de vârstă de 45-54 ani, conform unui studiu realizat de către GPeC și iSense Solutions. O creștere importantă se vede și în categoria de vârstă între 35-44 ani, de la 51 la 58%, în timp ce pentru utilizatorii cu vârsta între 18-34 ani datele s-au păstrat la același nivel ca în perioada 2016-2017.

Cu toate acestea, deși apetitul românilor ce optează pentru a face cumpărături online a crescut, în medie aceștia apelează tot la magazinele online cu care sunt obișnuiți. Astfel, ca și în perioada 2016-2017 românii au vizitat în medie câte 9 magazine, cu o frecvență de 3-4 ori pe săptămână.

Încurajată de aducerea Penny Market, fosta ICRA București pregătește un Retail Park în vestul Capitalei, semnând deja contracte cu mai mulți retaileri CITEȘTE ȘI Încurajată de aducerea Penny Market, fosta ICRA București pregătește un Retail Park în vestul Capitalei, semnând deja contracte cu mai mulți retaileri

Principalele motive ale achizițiilior online rămân aceleași, printre ele numărându-se timpul redus, posibilitatea de a compara prețurile de la diferite magazine și o varietate tot mai mare a produselor pe care le pot comanda din mediul online.

Pentru cei ce nu sunt încă adepții cumpărăturilor online, conform cercetării realizate de GPeC și iSense Solutions, 65% dintre respondenții studiului au menționat că nu au încredere în faptul că produsele prezentate pe site-uri corespund, de fapt, realității. 58% dintre români aleg să facă cumpărături din magazinele fizice pentru a putea alege și testa pe loc produsele pe care și le doresc, iar 46% dintre respondenți se tem de o eventuală fraudă atunci când fac cumpărături online.

În continuare, produsele electronicele și electrocasnicele, articolele vesimentare și accesoriile fashion, calculatoarele și laptopurile, cât și produsele cosmetice și farmaceutice ocupă primele locuri în preferințele cumpărătorilor online. Categorii ce au atras cel mai mare număr de clienți noi sunt fashion, cu o creștere de la 80% în 2017 la 86% în 2018, urmată de serviciile de turism și hoteliere, cu o medie de la 70% la 77%, și cărți, de la 67% la 72%.

Studiu GPeC: În ultimul an, peste jumătate dintre românii cu acces la internet au realizat cumpărături online cel puțin o dată pe lună

92% dintre cumpărătorii online au achiziționat în ultimele 12 luni articole electrocasnice și electronice, cheltuind aproximativ 1.098 lei. 86% dintre români au cheltuit 833 lei pentru achiziția de articole vestimentare și accesorii tip fashion, în timp ce 83% dintre aceștia au alocat puțin peste 1.000 lei pe an pentru laptopuri și calculatoare. 81% dintre români au alocat în medie 807 lei pentru achiziția de produse cosmetice și farmaceutice, iar 77% dintre aceștia au optat pentru sejuri și călătorii, cu o medie de 787 lei pe an.

În ultimele 12 luni, cele mai importante achiziții online au fost pentru serviciile hoteliere (1.305 lei), electronice și electrocasnice (1.098 lei), mobilă și decorațiuni interioare (833 lei) sau articole pentru mașini (807 lei). Față de 2016-2017, suma anuală medie cheltuită înregistrează creșteri de aproximativ de 5-7% pentru fiecare categorie. Cele mai mari creșteri se regăsesc în categoriile de Telecomunicații, Bilete de transport auto, tren sau avion și Home & Deco cu medii de creștere de 10, 12 și respectiv 16%.

viewscnt
Afla mai multe despre
gpec
internet
cumparaturi online