Un sfert dintre abonații sălilor de sport renunță la mișcare în perioada Paștelui, puțini revin imediat la sală

Un sfert dintre abonații sălilor de sport renunță la mișcare în perioada Paștelui, puțini revin imediat la sală
Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 28 apr 2019

Un sfert dintre abonații sălilor de sport renunță la activitățile sportive înainte de Paște din cauza vacanțelor ori a pregătirilor pentru zilele de sărbătoare și doar o treime dintre ei revin imediat după Paște. Statisticile din ultimii ani arată constant o scădere a traficului în centrele sportive înainte de o sărbătoare, fie că este vorba despre Paște ori Crăciun, și revenirea abonaților într-un procentaj mai mare după sărbători, tăierea kilogramelor acumulate cu această ocazie fiind unul dintre motive.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În România, sportul nu este o activitate constantă în programul românilor și un stil de viață, în pofida faptului că statisticile arată anual o creștere a numărului de abonați ori a orelor de sport. România are doar 350.000 de abonați la centre sportive și o valoare a pieței de fitness de numai 260 de milioane de euro, de 20 de ori mai mică decât cea mai mare valoare din Europa, înregistrată în Germania.

După România mai sunt numai Ucraina, cu o valoare de 223 de milioane de euro, și Portugalia, cu 221 de milioane de euro, arată studii internaționale despre piața de fitness în 2017.

Un studiu 7card care analizează activitatea sportivă a abonaților anul trecut arată că utilizatorii rețelei care însumează 70% din numărul centrelor sportive din România au făcut anul trecut 1,8 milioane de ore de mișcare, echivalentul a 77.525 de zile și a 213 ani, consumând un milliard de calorii.

La București, unde sunt cei mai mulți dintre abonați, peste 40.000, s-au realizat 1,1 milioane de ore de mișcare, echivalentul a 131 de ani. În județul Timiș, unde sunt cei mai activi abonați 7card, s-au făcut ore de sport echivalând cu 42 de ani și s-au consumat 200 de milioane de calorii.

"Românii nu sunt foarte activi. Studii internaționale arată că suntem departe de alți europeni care consideră sportul un stil de viață”, spune Andrei Crețu, co-fondator 7card.

Ministrul anunță o campanie împotriva șpăgilor din spitale: Am mărit salariile, dar încă se practică acest sport CITEȘTE ȘI Ministrul anunță o campanie împotriva șpăgilor din spitale: Am mărit salariile, dar încă se practică acest sport

Eurobarometrul Comisiei Europene apărut la finalul anului 2018 arată că românii sunt printre codașii Europei, după țări ca Bulgaria, Grecia, Portugalia, 63% dintre cei chestionați declarând că nu fac sport niciodată. 21% dintre ei nu merg pe jos 10 minute sau mai mult într-o zi.

“Din păcate, aceasta este realitatea. România are 350.000 de abonați la cluburi sportive, în timp ce Germania are 10,6 milioane, Marea Britanie are 9,7 milioane, Franța are 5,7 milioane, Italia 5,3 milioane. În ceea ce privește numărul abonaților raportat la numărul angajaților, România are o rată de 7,1%, în timp ce Germania are o rată de 23,7%, Marea Britanie de 29,9%, Franța de 20,3%, Italia de 22,8%”, precizează Andrei Crețu.

7card este un abonament unic la o rețea de circa 700 de centre sportive.

“Potențialul pieței este cu mult mai mare, și în ceea ce privește numărul companiilor care să ofere abonamentul 7card angajaților ca beneficiu extrasalarial pentru a-i fideliza și pentru a creștere eficiența lor la locul de muncă, și în ceea ce privește angajații care au abonamentul dar nu îl folosesc. Noi sperăm să ajungem anul acesta la 50.000 de abonați activi, iar numărul companiilor partenere să crească la 2.000”, declară Iulian Cîrciumaru, co-fondator 7card.

Compania Benefit Seven, înființată în 2011 de către Andrei Crețu, Iulian Cîrciumaru și Cătălin Ivașcu, a introdus în România conceptul de abonamente unice cu acces concomitent la mai multe săli de sport și wellness. În cei șapte ani de activitate, 7card s-a extins rapid, ajungând în prezent la un număr de peste 700 de săli în întreaga țară și la un număr total de peste 45.000 de utilizatori. În 2018, compania ajuns la o cifră de afaceri de 7 milioane euro, în creștere cu 50% față de anul anterior.

În februarie 2016, Sodexo, lider mondial în Servicii pentru Calitatea Vieții – beneficii extrasalariale pentru angajați (tichete de masă, tichete cadou, tichete de vacanță, tichete pentru creșă), programe de incentivare, beneficii publice, servicii de alimentație/catering, managementul facilităților, a preluat 20% din acțiunile Benefit Seven, urmând ca în acest an să devină acționari majoritari, informație anunțată anterior de Profit.ro și confirmată recent.

viewscnt
Afla mai multe despre
fitness
7 card
romani
paste