Ungaria acuză multinaționalele de înșelăciune după ce un nou raport a identificat diferențe de calitate între alimentele vândute local și cele din alte țări

Ungaria acuză multinaționalele de înșelăciune după ce un nou raport a identificat diferențe de calitate între alimentele vândute local și cele din alte țări
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 29 mar 2017

Ministrul ungar al Agriculturii, Fazekas Sándor, a acuzat, miercuri, multinaționalele prezente în țară că “înșală clienții maghiari“, după ce un nou raport al Autorității pentru siguranța alimentelor a arătat că peste două treimi din produsele comercializate de marile lanțuri de retaileri sunt inferioare calitativ raportat la versiunile vândute pe alte piețe.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Oficiul Național pentru Siguranța Alimentelor din Ungaria (NEBIH) a analizat circa 100 de produse alimentare vândute pe piața locală, în 70% din cazuri fiind constatate deficiențe calitative, a declarat Sandor într-o conferință de presă, citat de Budapest Business Journal.

Analizele ”confirmă suspiciunile că multinaționalele aduc produse de calitate inferioară în Ungaria”, potrivit ministrului.

Floria deschide al doilea magazin dintr-un centru comercial, la Băneasa Shopping City, și vrea să acopere, în 2 ani, principalele mall-uri din Capitală și din țară CITEȘTE ȘI Floria deschide al doilea magazin dintr-un centru comercial, la Băneasa Shopping City, și vrea să acopere, în 2 ani, principalele mall-uri din Capitală și din țară

Ministerul Agriculturii a publicat o broșură cu principalele diferențe dintre alimentele vândute în Ungaria și versiunile acelorași produse comercializate în alte țări. În cazul produselor din Ungaria, acestea conțin, de regulă, mai mulți amelioranți de arome, mai puțini nutrienți și ingrediente mai ieftine.

Acesta este al doilea raport întocmit de NEBIH în tot atâtea luni. Rezultatele analizelor anterioare, efectuate pe  un eșantion de 24 de alimente comercializate în Ungaria și Austria prin supermarketurile Lidl și Aldi, au indicat, de asemenea, diferențe calitative însemnate. Reprezentanții Asociației Mărcilor din Ungaria, care reprezintă fabricanții de produse de larg consum, a respins concluziile testelor, catalogând raportul NEBIH drept “subiectiv“.Producătorii afirmă că diferențele de compoziție sunt date de gusturile locale.

De cealaltă parte, șeful cabinetului lui Viktor Orban, Janos Lazar, a afirmat că ar fi “mulțumit să alunge multinaționalele din țară“, pentru a le opri din a mai aduce “gunoaie“ din Europa.  

Și autoritățile din România au anunțat recent că vor face verificări pentru a vedea dacă există un dublu standard în ceea ce privește calitatea produselor alimentelor în estul și vestul Europei. Potrivit ministrului Agriculturii, Petre Daea, verificările vor fi efectuate de instituția pe care o conduce, împreună cu Autoritatea Națională Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

viewscnt
Afla mai multe despre
ungaria
multinationale
alimente
calitate
retaileri