Vânzările Jumbo în România au scăzut după impunerea certificatului verde pentru clienți. Declinul poate depăși 30%

Vânzările Jumbo în România au scăzut după impunerea certificatului verde pentru clienți. Declinul poate depăși 30%
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 5 nov 2021

Vânzările retailerului elen de jucării și decorațiuni Jumbo pe piața românească au scăzut în octombrie din cauza restricțiilor impuse de autorități în contextul pandemiei de Covid-19.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Clienții au acces în magazine doar dacă demonstrează, prin certificatul verde, că sunt vaccinați sau recent vindecați de Covid-19.

Cum îți aduci afacerea în online CITEȘTE ȘI Cum îți aduci afacerea în online

"Este obligatoriu pentru clienți să prezinte certificatul (verde) la intrarea în magazinele din țară. Această măsură a condus la o scădere de circa 1,6% a vânzărilor în octombrie 2021, în pofida deschiderii cu succes a noului magazin din Craiova", spun reprezentanții Jumbo.

Potrivit companiei, evoluția vânzărilor de la începutul lunii noiembrie sugerează că declinul pe piața din România ar putea depăși 30% în condițiile în care "restricțiile actuale se mențin și s-ar putea ajunge la un lockdown complet".

Securizarea muncii de la distanță CITEȘTE ȘI Securizarea muncii de la distanță

Totuși, per ansamblul primelor 10 luni, Jumbo a avut, în România, vânzări cu 17% mai mari comparativ cu perioada similară din 2020. 

La nivel de grup, vânzările au crescut cu 0,6% în octombrie și cu 7% în primele 10 luni ale anului. În octombrie, retailerul a înregistrat creșteri ale vânzărilor din Grecia și Cipru, în timp ce vânzările din România și Bulgaria au scăzut. În Bulgaria, declinul vânzărilor a fost de 23% și "ar putea depăși 50% în noiembrie dacă actualele restricții se mențin, în timp ce un lockdown complet nu poate fi exclus".

În ceea ce privește situația din Grecia, Jumbo afirmă că: "(...) în luna noiembrie, evoluția pandemiei a determinat autoritățile din Grecia să impună noi restricții la începutul celei mai importante perioade pentru piața de retail, așa cum s-a întâmplat și în 2020, ceea ce a creat din nou condiții pentru concurență neloială. Începând de sâmbătă, 6 noiembrie, populația nevaccinată va putea vizita magazinele de retail doar dacă prezintă un test Covid cu rezultat negativ, în timp ce în supermarketuri și hipermarketuri nu există o astfel de obligație".

Incluzând noul magazin de la Craiova, Jumbo operează o rețea de 15 hipermarketuri în România, din care 4 în București-Ilfov. Retailerul are magazine și în Timișoara, Oradea, Arad, Ploiești, Pitești, Constanța, Suceava, Bacău, Brăila și Brașov.

viewscnt
Afla mai multe despre
jumbo
magazin jucarii
carantina
jumbo romania
vanzari jumbo
containere jumbo
pandemie jumbo