Vânzările online de alimente și produse necesare „noii normalități” au crescut cu până la 400%, de la începutul pandemiei de COVID-19

Vânzările online de alimente și produse necesare „noii normalități” au crescut cu până la 400%, de la începutul pandemiei de COVID-19
Profit.ro
Profit.ro
scris 14 dec 2020

Alimentele, produsele pentru sport și fitness, jucăriile, cărțile, bijuteriile și cele pentru casă sunt categoriile care au înregistrat, anul acesta, cele mai mari creșteri ale vânzărilor în mediul online, la nivel mondial.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Cea mai mare creștere în vânzările online a avut-o categoria produselor alimentare. Începând cu luna martie a acestui an, vânzările online de alimente au crescut cu până la 400%, creșterea rămânând constantă în ultimele luni, la peste 300%.

CFR Călători introduce un nou serviciu premium de tip InterCity CITEȘTE ȘI CFR Călători introduce un nou serviciu premium de tip InterCity

O evoluție similară a avut-o categoria sport & fitness, ce a atins în luna iunie o creștere de 250% față de aceeași perioadă a anului trecut. Trendul de creștere s-a menținut pe tot parcursul anului, ultimele luni consemnând o majorare de peste 150%, potrivit unei analize realizate în 40 de țări, inclusiv în România, de VTEX, soluție integrată de comerț, marketplace și Order Management System (OMS).

Produsele și decorațiunile pentru casă, jucăriile, cărțile, bijuteriile și electronicele au înregistrat, de asemenea, vânzări de peste 150%. În ultimele luni, avansul s-a păstrat în jurul unei creșteri de 100%.

„Anul 2020 a generat o schimbare radicală a comportamentului de consum în toată lumea. Dacă, inițial, lockdown-ul a fost motorul principal pentru creșterea vânzărilor, mai ales pe categorii de produse neajunse încă la o maturitate în eCommerce, ulterior, acțiunile retailerilor, orientate către păstrarea acestei evoluții, către retenția și fidelizarea clienților, i-au determinat pe clienți să facă achiziții online în continuare. În același timp, clienții au găsit suficiente motive pentru a păstra acest comportament de consum: posibilitatea de a face abonamente la anumite servicii, comoditate, acces mai rapid la o gamă mai mare de produse, economii de timp și bani, siguranță mai mare etc.”, a declarat Cristi Movilă, Growth Leader pentru Europa Centrală și de Est la VTEX.

Creșterea vânzărilor online de anul acesta a fost susținută și de intrarea de noi categorii de clienți în eCommerce. Dacă, până anul trecut, cumpărăturile pe internet erau considerate a fi, în principal,  apanajul persoanelor mai tinere, anul acesta, la nivel mondial, mai multe milioane de clienți de peste 50 de ani, cu disponibilitate mai mare de cumpărare, au făcut achiziții online.

Un alt factor care a contribuit la evoluția pozitivă a industriei eCommerce în 2020 a fost gradul mare de deschidere al comercianților către a face parteneriate, asocieri, către a găsi noi surse de venit. Este o tendință care se va manifesta și în perioada următoare și care determină o creștere rapidă a numărului de marketplace-uri.

„Se schimbă modul în care clienții fac achiziții, punând presiune pe companii să își regândească modelul de business și strategia. România este parte din această tendință, cu tot mai multe marketplace-uri în piață și o vizibilitate din ce în ce mai mare a acestora. Pe lângă schimbarea de strategie, retailerii ar trebui sa ia în calcul, pentru anul viitor, alocarea unui buget mai mare pentru a îmbunătăți experiența de cumpărare a clienților, pentru oferirea de servicii cu valoare adăugată, de consultanță aplicată pe nevoile clienților. Retailerii trebuie să trateze situația actuală ca fiind noua normalitate, prioritățile fiind acum optimizarea business-ului și a operațiunilor, adaptarea la noul context și orientarea rapidă spre vânzarea de bunuri și produse care sunt necesare în această perioadă”, mai spune Cristi Movilă.

viewscnt
Afla mai multe despre
alimente
vanzari online
covid-19