Semnătura electronică se impune în România, cu suport tehnic și prețuri mai bune

Semnătura electronică se impune în România, cu suport tehnic și prețuri mai bune
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 26 iun 2019

Piața românească a soluțiilor de semnătură electronică a intrat în ultimii ani pe un trend puternic pozitiv, inclusiv pe fondul deciziei statului de a impune antreprenorilor și băncilor obligativitatea de a avea o astfel de semnătură la depunerea documentelor fiscale, soluțiile începând însă să devină recent și un instrument extrem de util în mediul de business, acolo unde dorința de digitalizare și eficientizare începe să înlocuiască obișnuința de a utiliza documentele printate.  

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Astfel, dacă piața locală de profil se situa în 2009 la 200.000 de euro, în 2017, conform celor mai recente date, clienții au folosit servicii de semnătură electronică în cuantum de aproape 8 milioane de euro, potențialul de creștere anuală a pieței fiind estimat la 50% până în 2020.

Utilizarea pe scară din ce în ce mai largă a documentelor electronice a contribuit la creșterea nivelului de adoptare a semnăturii electronice în România, care a devenit extrem de necesară deoarece certifică faptul că un document digital este realizat de către persoana care l-a semnat, iar conținutul documentului digital nu a suferit modificări din momentul semnării electronice.

România  - produse certificate, la același nivel calitativ ca cele externe, dar cu suport tehnic local și prețuri mai bune

În România, înființarea unei companii sau încheierea contractelor comerciale pot fi realizate, în acest moment, exclusiv în format electronic, în condiții de maximă securitate, la un standard ridicat de calitate și la prețuri decente, clienții beneficiind și de servicii de suport tehnic local. Relațiile comerciale nu sunt singurele care pot fi digitalizate. Spre exemplu, procesele de HR sunt mult ușurate prin utilizarea semnăturii electronice la distanță în relația cu angajații pentru semnarea contractelor de muncă, precum și a altor documente care fac parte din dosarul fiecărui angajat.

Practic, semnătura electronică la distanță devine un nou standard de business, care răspunde nevoii de mobilitate a utilizatorilor și poate înlocui semnătura electronică clasică, realizată cu token. 

Semnătura electronică la distanță (fără token) poate fi utilizată pentru semnarea cu valoare legală, similară cu valoarea unei semnăturii olografe,  a oricărui document, inclusiv pe dispozitivele mobile, de oriunde și oricând. 

Semnătura este la fel de sigură, mai simplu de folosit de pe orice dispozitiv și poate fi achizitionată în funcție de numărul de semnături pe care le faci. Deoarece nu mai este nevoie de token, clientul nu mai plătește 47 euro fără TVA/an dacă are nevoie de câteva semnaturi.  Achiziționează doar câte are nevoie, la un cost de 10-15 ori mai mic/semnătură.

Pentru a garanta acelasi nivel de securitate ca o semnătură electronică, trebuie însă să utilizezi doar produse certificate în conformitate cu Regulamentul eIDAS.

În România, potrivit datelor UE, furnizorii de soluții de semnătură electronică sunt în număr de 5, cel mai important fiind certSIGN.

certSIGN este prima companie din România și una dintre puținele la nivel european care oferă semnătură electronică calificată la distanță, certificată în conformitate cu Regulamentul UE eIDAS, documentele semnate cu semnătură electronică la distanță certSIGN fiind recunoscute ca legale oriunde în Uniunea Europeană. 

Semnătura electronică se impune în România, cu suport tehnic și prețuri mai bune

 

Astfel, din luna mai a acestui an, sistemul certSIGN “Paperless” de semnătură electronică calificată la distanță și sigiliu electronic la distanță este certificat de Secure Information Technology Center Austria ca dispozitiv de creare a semnăturilor electronice calificat (QSCD), acreditarea sistemului fiind realizată în raport cu standardele și reglementările europene în vigoare.

Certificarea garantează securitatea datelor și accesul exclusiv al utilizatorului la cheile sale private de semnare atât pe componenta hardware, cât și pe cea software. Mai exact - doar semnatarul are acces la chei, nu și administratorul/furnizorul serviciului.

Semnătura electronică se impune în România, cu suport tehnic și prețuri mai bune

Odată cu apariția Regulamentului european eIDAS, certSIGN a pregătit un set de servicii și soluții care permit utilizarea certificatelor digitale într-un mod mult mai transparent pentru utilizator, dar în aceleași condiții de securitate și control asupra mecanismului de creare a semnăturii electronice.

Aceste soluții includ servicii de semnătură electronică la distanță și permit emiterea și integrarea certificatelor digitale stocate la certSIGN în procese de HR (angajare de personal), banking (creditare la distanță), dar și în zona decizională din cadrul companiilor (semnarea documentelor interne și nu numai, folosind dispozitive mobile de către persoane aflate în mișcare sau în locații diferite).

Sunt soluții comode și sigure pentru oricine își dorește eficientizarea activității, asigurând procesarea documentelor în orice format folosit în mod uzual de companii. Documente Word, pdf, formulare web sau date în format XML pot fi semnate, fără modificarea infrastructurii IT existente.

viewscnt
Afla mai multe despre
certsign
semnatura electronica