Societatea Națională a Sării anunță o creștere a profitului net de 84% în primul semestru

Societatea Națională a Sării anunță o creștere a profitului net de 84% în primul semestru
Profit.ro
Profit.ro
scris 23 aug 2017

Societatea Națională a Sarii (Salrom), singurul producător de sare din România, a anunțat miercuri că a înregistrat, în semestrul I, un profit net de peste 47 milioane de lei (peste 10 milioane euro), reprezentand o creștere cu 84% față de aceeași perioada a anului 2016.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

De asemenea, cifra de afaceri netă din primul semestru al acestui an a înregistrat o creștere cu 35% față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce numărul de turiști care au vizitat salinele Salrom a crescut cu 13%, față de perioada similară a anului trecut, arată un comunicat al Salrom, fără a preciza cifrele exacte.

În prima jumătate a anului, marja din exploatare (EBITDA) a înregistrat o creștere cu 54% față de perioada similară din 2016, de la 44,63 milioane lei la 30 iunie 2016 la 68,65 milioane lei la 30 iunie 2017.

Fostul fotbalist Rodion Cămătaru, intrat în afaceri, pregătește deschiderea unei clădiri de birouri în Craiova CITEȘTE ȘI Fostul fotbalist Rodion Cămătaru, intrat în afaceri, pregătește deschiderea unei clădiri de birouri în Craiova

”Societatea a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 35,12%, în semestrul I 2017, față de perioada corespunzătoare a anului precedent, structurată pe vânzări de: sare gemă (pentru deszăpezire drumuri, industria chimică și alimentară), sare în soluție, sare recristalizată, calcar, venituri din transport auto marfă și saleduct, venituri din activități turistice (închirieri spații comerciale, vizitări mine turistice, restaurante, baruri, ștranduri) și a fost determinată de creșteri de vânzări pe fiecare categorie de produs”, arată comunicatul companie.

Oficialii Salrom spun că cel mai important avans a fost înregistrat la vânzările de sare gemă, în creștere cu circa 40% față de aceeași perioadă a anului trecut, din care ponderea cea mai mare o reprezintă sarea gemă pentru deszăpezire.

În plus, în primele șase luni ale anului, programul de investiții a fost contractat în proporție de 44% din totalul programat pe întregul an 2017, fiind în valoare de 35,29 milioane de lei.

“Aceste rezultate pozitive țin mai puțin de o conjunctură de piață favorabilă, cât de o eficientizare și o dinamizare a activității ca urmare a aplicării măsurilor aferente acestei perioade din planul de administrare 2016-2020 aprobat de către administratori la sfârșitul anului trecut”, a declarat Dumitru Matei, directorul general al Societății Naționale a Sării.

Deși a pierdut business-ul participării la programul pentru hepatită de 10 milioane lei, Ropharma Brașov a raportat o creștere de 55% a profitului net, la 2,67 milioane lei CITEȘTE ȘI Deși a pierdut business-ul participării la programul pentru hepatită de 10 milioane lei, Ropharma Brașov a raportat o creștere de 55% a profitului net, la 2,67 milioane lei

Salrom este unul dintre primii zece producători de sare din Europa.

Societatea Națională a Sării este controlată de Ministerul Economiei, care deține 51% din capital, restul fiind deținut de către Fondul Proprietatea (49%).

Salrom a avut anul trecut o cifră de afaceri netă de 297,1 milioane lei și un profit net de 30,1 milioane lei. Compania numără circa 1.700 de angajați.

viewscnt
Afla mai multe despre
salrom
companii