Cea mai mare federație din turism atacă Romexpo: Nu este pregătit să organizeze un târg de turism modern

Cea mai mare federație din turism atacă Romexpo: Nu este pregătit să organizeze un târg de turism modern
Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 21 feb 2017

Procedurile învechite ale centrului expozițional Romexpo demonstrează că acesta nu este pregătit să organizeze un târg de turism modern, transmite Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR). Ultima ediție a Târgului de Turism al României, desfășurată între 16 și 19 februarie 2017, la Romexpo, a arătat că și această manifestație are un succes "sezonier", precum turismul romanesc, cu câteva ore de vârf, cu standuri aglomerate și multe ore cu mai puțini vizitatori și pavilioane mai puțin căutate, susține sursa citată.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Potrivit Federației, denumirea de Târg de Turism al României nu mai coincide cu ofertele promovate în cadrul acestuia, deoarece cele mai multe sunt de turism extern. Spre deosebire de edițiile de primăvară anterioare ale Târgului de Turism, cea de anul acesta a fost organizată mult mai devreme, fiind prea aproape de ediția de toamnă și prea departe de sezonul estival. De aceea, ediția de primăvară a Târgului de Turism al României din acest an a ocupat doar 5 pavilioane, spre deosebire de cea de anul trecut, cand au fost ocupate 6 pavilioane.

În comparație cu ediția din primăvară din anul 2016, unde au participat în calitate de expozanți și co-expozanți 285 firme romanești și din străinătate, anul acesta au participat cu 5 % mai puțini expozanti: 189 din România și  83 din alte țări precum Austria, Bulgaria, Croația, Egipt, Federația Rusă, Grecia, Israel, Moldova, Palestina, Polonia, Republica Dominicană, Turcia sau Ungaria.

În ceea ce privește disponibilitatea vizitatorilor de a-și achiziționa vacanțe, cei mai mulți dintre cei care ajung la târg caută reducerile pe plan extern, standurile turoperatorilor care vindeau turiștilor pachete cu reduceri până la 35% fiind cele mai aglomerate. De asemenea, au fost căutate și reducerile pe sistemul plătește 1 și merg 2.

Turoperator: Peste 85% dintre românii care au cumpărat vacanțe la târgul de turism au preferat sejururi pentru la vară în străinătate CITEȘTE ȘI Turoperator: Peste 85% dintre românii care au cumpărat vacanțe la târgul de turism au preferat sejururi pentru la vară în străinătate

Ca o noutate față de anii trecuți, au apărut chartere spre destinații noi, Gran Canaria, Mallorca și Tenerife, care tind să înlocuiască destinațiile nesigure din Orientul apropiat. De asemenea se va relua după câțiva ani de absență și charterul spre Egipt.

Chiar dacă agențiile de turism au oferit cu preponderență destinații externe, cererea vizitatorilor târgului pentru turism intern a fost mai mare decât anul trecut, în condițiile în care agențiile și hotelurile au făcut oferte care pot fi achiziționate cu vouchere de vacanță.

"Partea bună este că, anul acesta, calitatea serviciilor în turismul românesc o poate depăși pe cea din destinațiile tradiționale în care merg românii, precum Bulgaria și Grecia. 2017 este cu siguranță anul în care România este gata să demonstreze că oferă servicii turistice la același nivel, chiar și superior, față de țările competitoare  în turism", a declarat Dragoș Răducan, prim-vicepreședintele Executiv FPTR.

viewscnt
Afla mai multe despre
fptr
romexpo
targ turism
organizare