Cele mai multe reclamații ale turiștilor români plecați în vacanțe în UE au vizat sectorul transporturilor

Cele mai multe reclamații ale turiștilor români plecați în vacanțe în UE au vizat sectorul transporturilor
Profit.ro
Profit.ro
scris 4 feb 2016

Peste 200 de români aflați în vacanță în țări din Uniunea Europeană au depus, în 2015, reclamații vizând nemulțumiri legate de serviciile și produsele oferite, cele mai multe, 78%, fiind legate de domeniul transporturilor, a declarat, joi, Irina Chirițoiu, directorul Centrului European al Consumatorilor România (ECC Romania), într-o conferință de specialitate.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

"Din cele 202 contestații primite în 2015, am rezolvat, pe cale amiabilă, peste 70%. 21% dintre reclamații au vizat serviciile hoteliere, în special pe cele cumpărate online. Am avut și două reclamații privind spectacolele la care românii au fost în UE, în vacanță. Avem, când vorbim de transporturi, multe reclamații și în sectorul închirierilor de mașini, nu numai pentru serviciile prestate de companiile aeriene", a precizat Irina Chirițoiu.

Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) a lansat aplicația mobilă ECC-Net Travel App care ajută consumatorii să își exprime drepturile de consumatori în limba țării de destinație. ECC-Net Travel App oferă cunoștințe juridice și suport lingvistic în 23 de limbi ale UE, plus norvegiană și islandeză. Aplicația este gratuită și se poate accesa și offline astfel încât nu trebuie să intri în costurile serviciului de roaming. Aceasta este disponibilă pentru dispozitive mobile cu sisteme de operare iOS, Android și Microsoft Windows. Aplicația poate fi descărcată și de pe site-ul Centrului European al Consumatorilor România.

Studiu BNR: Companiile străine și IMM-urile n-ar mai trebui favorizate prin politici de stat CITEȘTE ȘI Studiu BNR: Companiile străine și IMM-urile n-ar mai trebui favorizate prin politici de stat

"Centrul European al Consumatorilor s-a alăturat rețelei ECC-Net la 1 ianuarie 2008, pentru a-i sprijini pe cetățenii UE în domeniul achizițiilor transfrontaliere. Rolul nostru este să oferim consultanță juridică gratuită în probleme de comerț transfrontalier și să încercăm rezolvarea pe cale amiabilă a sesizărilor pe care le primim de la consumatorii români, dar și din alte state membre", spune Irina Chirițoiu.

Cele mai multe reclamații privind sectorul de călătorii ajung la ECC Romania de la cei care merg în Ungaria, Italia, Spania, Germania, Bulgaria și Franța.

Plângerile consumatorilor împotriva unor companii din UE pot fi preluate numai dacă aceștia sunt rezidenți sau cetățeni ai unui stat membru al UE (plus Norvegia și Islanda) și dacă legislația comunitară este aplicabilă.

Reprezentanții ECC Romania spun că dacă o soluționare pe cale amiabilă nu este posibilă, Centrul poate oferi sfaturi cu privire la calea de urmat - mediere, procedura europeană privind cererile cu valoare redusă (sub 2.000 de euro), procedura europeană privind somația de plată sau un alt organism. 

Sursa: Agerpres

viewscnt
Afla mai multe despre
reclamatii
turisti romani