Companiile aeriene acceptă ca agențiile să le plătească biletele și în lei

Companiile aeriene acceptă ca agențiile să le plătească biletele și în lei
Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 2 dec 2015

După ce timp de 25 de ani agențiile de turism au achitat în valută biletele de avion către companiile aeriene, indiferent dacă primeau tot valută de la românii către care le vindeau, sau lei, de la 1 decembrie s-au modificat lucrurile. Toate companiile aeriene acceptă și plata în lei de la agenții, iar asta înseamnă că românii nu vor mai trebui să suporte un coeficient de risc valutar care ajungea uneori pănă la 1-2% din prețul biletului.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În afara câtorva firme, precum Tarom sau British Airways, majoritatea operatorilor aerieni de pe piața românească nu acceptau ca biletele pe care agențiile le vindeau în contul lor să le fie achitate altfel decât cu valută. Agențiile au acceptat sistemul, cu gândul că odată intrată România în Uniunea Europeană, în scurt timp se va trece la moneda unică.

Văzând însă că mai au de așteptat până când la chioșcurile din țară să se achite cu euro, agențiile de turism au strâns rândurile și prin intermediul asociației în care sunt reunite, ANAT, le-au cerut companiilor aeriene să accepte și plata în lei, iar ele au fost de acord cu noul sistem începând cu 1 decembrie.

Agenții de turism cred că vor câștiga în primul rând clienții, care nu vor mai fi obligați să suporte diferențele de curs valutar. Ele vor emite biletul în lei, dacă vor primi lei de la client, și în euro în cazul în care acesta achită în valută. "Nu mai apar diferențe, chestii de genul <<BNR + X% dacă vrei să plătești în lei>>", a explicat pentru Profit.ro Lucia Morariu, vicepreședintele ANAT și proprietarul Eximtur, una dintre cele mai mari agenții de turism din România.

Dacă cel care intra într-o agenție voia să cumpere un bilet de avion de 100 de euro și voia să-l plătească în lei, agenția îi percepea, până acum, echivalentul în lei, plus un comision care ajungea până la 1%, uneori chiar 2%, menit să-i acopere eventualele diferențe de curs valutar. "Pentru că eu, până când achitam către compania aeriană, leii lui se devalorizau, iar eu plăteam practic mai mulți euro", a completat Lucia Morariu.

Cele mai afectate la capitolul ăsta erau agențiile care lucrau cu statul sau cu marile companii de stat, care le plăteau biletele la cursul BNR, fără niciun comison în plus.

Potrivit ANAT, plata biletelor de avion în moneda națională este o regulă în țările UE.

viewscnt
Afla mai multe despre
romani
bilete
avion
lei
euro