INEDIT - Aproape toate hotelurile mari din Sighișoara, închise pe fondul facturilor uriașe la energie. "Cea mai scumpă factură din istorie."

INEDIT - Aproape toate hotelurile mari din Sighișoara, închise pe fondul facturilor uriașe la energie. "Cea mai scumpă factură din istorie."
scris 15 feb 2022

Peste 80% din capacitățile mari de cazare din municipiul Sighișoara au fost închise din cauza prețurilor foarte mari la energie, care au dus la triplarea cheltuielilor de întreținere în această iarnă, majoritatea trimițând tot personalul în șomaj tehnic.

"Turismul în lunile de iarnă la Sighișoara este în scădere cam cu 80% față de lunile de vară, dar problema este drastică din punct de vedere energetic, suntem aproape în pragul falimentului în privința facturilor la energie electrică și la gaze. Este o perioadă în care nu ai încasări, dar ți se triplează cheltuielile. Cred că foarte mulți agenți economici nu vor trece iarna dacă nu se umblă la compensări, fiindcă din luna martie când dă căldura poți să tot compensezi, fiindcă facturile trebuie plătite la zi.

Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente CITEȘTE ȘI Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente

Ultima factură pe care am primit-o este de 41.000 lei, în contextul în care nu am folosit nici măcar 50% din capacitatea de cazare. Am făcut o cerere de compensare, s-a ajuns la 27.000 lei. Faceți un calcul și vedeți ce creștere uriașă este: cea mai scumpă factură la gaz din istoria Hotelului Sighișoara a fost de 12.000 lei, iar atunci a fost 100% ocupat (...) Am închis hotelul pentru economia de energie și cam toți colegii de breaslă au închis, cam 80%. Noi, consumatorii mari, am închis, 80% din hotelurile mari din Sighișoara sunt închise, dar cei care au rămas deschiși sunt pe pierderi serioase", a declarat, Ioan Lazăr, unul dintre marii hotelieri din Sighișoara.

PROFIT NEWS TV Marius Coman, IoT Country Sales Manager Vodafone România: Eficiența operațională este unul dintre lucrurile pe care companiile le au în vedere atunci când își doresc să implementeze soluții de IoT CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Marius Coman, IoT Country Sales Manager Vodafone România: Eficiența operațională este unul dintre lucrurile pe care companiile le au în vedere atunci când își doresc să implementeze soluții de IoT

El a adăugat că nu și-a trimis angajații în șomaj tehnic pentru că a profitat de situația de pauză turistică și a trecut la renovarea capacităților de cazare și la curățenia generală, scrie Agerpres.

"Am renovat și am făcut curățenie generală ca să nu dau oamenii în șomaj tehnic. Toți au facturi și acasă, iar dacă îi mai dai și în șomaj tehnic, îi condamni la moarte. Avem 22 angajați din care patru s-au cerut în șomaj tehnic. Am colegi din industrie care au dat tot personalul în șomaj tehnic. Problema noastră este acum să avem fonduri să ieșim până în aprilie, să plătim facturile pe martie, pentru ca apoi sperăm să înceapă încasările. Sperăm ca anul acesta să ne reabilităm și, probabil, de la anul să ne bucurăm de profit. Acum suntem pe pierdere sută la sută, aducem bani de acasă să putem trăi", a arătat Ioan Lazăr.

În privința turiștilor străini, care asaltau cândva Sighișoara, Ioan Lazăr a arătat că aceștia nu vin în această perioadă din cauza dificultății cu care se intră pe teritoriul României, date fiind restricțiile impuse de pandemie.

viewscnt
Afla mai multe despre
sighișoara
hotel
facturi energie