Operator de incoming: E foarte greu să vinzi destinația România. E ca și cum vinzi saci cu cartofi și știi că jumătate din ei sunt stricați

Operator de incoming: E foarte greu să vinzi destinația România. E ca și cum vinzi saci cu cartofi și știi că jumătate din ei sunt stricați
Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 20 ian 2020

România are o imagine proastă în străinătate, iar acest lucru contează mai mult decât că este o țară frumoasă în ochii potențialilor turiști, spune pentru Profit.ro Gheorghe Fodoreanu, proprietarul Invitation Romania, una dintre cele mai mari agenții de turism din România specializate în incoming. El afirmă că este foarte greu să vinzi "destinația turistică România" în străinătate, mai exact este ca și cum "vinzi saci cu cartofi și știi că jumătate din ei sunt stricați".

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

"E foarte greu să vinzi destinația România. E ca și cum vinzi saci cu cartofi și știi de că jumătate din ei sunt stricați, dar reușești să îi vinzi, totuși. Le zic străinilor <<Veniți la noi>> și trebuie să-i mint că avem WC-uri publice curate la muzee, că șoselele sunt foarte bune, că trecem Carpații fără probleme și tot așa...", a explicat Fodoreanu.

El afirmă că imaginea României pe piața internațională este "rea de tot".

"Noi toată ziua spunem <<Vai, ce frumoasă este România!>>, pentru că avem și munte, și mare, și Deltă... România, pe taraba mondială, nu se vinde după aceste spuse, o țară se vinde după imagine. Dacă o țară are imagine bună, se vinde", crede omul de afaceri.

El spune că pe piața mondială a turismului a început să se ceară foarte mult Albania, Georgia și Uzbekistan... Sunt mult mai căutate decât România pentru că, susține Fodoreanu, știu să-și facă imagine. "Noi suntem extrem de în urmă cu acest concept, nu știm să ne facem publicitate. Imaginea contează mai mult decât realitatea", mai spune el.

EXCLUSIV Murad vinde din nou, după 10 ani. Hotelul în care a adus pentru prima dată pe Litoral bufetul suedez este preluat de proprietarul Hilton din capitala Moldovei CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Murad vinde din nou, după 10 ani. Hotelul în care a adus pentru prima dată pe Litoral bufetul suedez este preluat de proprietarul Hilton din capitala Moldovei

În tot acest context, statul nu sprijină deloc agențiile care fac incoming și care, potrivit lui Fodoreanu, sunt mai importante pentru țară decât celelalte. "Agențiile care fac turism intern iau banii din buzunarul drept al țării și îl pun în buzunarul stâng, iar cele care fac outgoing scot banii din țară. Cu aceste agenții țara nu devine mai bogată, dar cu cele care fac incoming devine. Noi suntem exact ca românii din Diaspora care trimit bani acasă. Nu se înțelege că noi aducem bani în România și pentru că îi aducem, ne mai și impozitează rău de tot, în loc să ne ușureze povara fiscală ca să putem aduce tot mai mulți. Nu avem nicio facilitate, iar comparativ cu hotelierii, care plătesc TVA de 5%, noi plătim 19%", a adăugat Fodoreanu.

Fodoreanu este unul dintre cei mai vechi și respectați oameni de turism din țară, iar Invitation România are vânzări anuale de 3,5 milioane de euro și aduce în România turiști din întreaga lume, în special din Franța, Spania, Marea Britanie și Germania.

viewscnt
Afla mai multe despre
romania
turism
incoming
fodoreanu
invitation romania