Numărul de înnoptări generate de români în Germania în primele opt luni ale acestui an a ajuns la circa 700.000, în creștere cu 25% față de perioada similară anului trecut, iar numărul acestora s-a dublat în ultimii cinci ani, a declarat, pentru News.ro, Cristian Sallai, director de marketing la Organizația Germană pentru Turism, pentru Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Muntenegru, România și Bulgaria. Acesta afirmă că românii nu se tem de amenințările de securitate și le place să meargă în city-break-uri în toate orașele germane, inclusiv în cele mai mici.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
”Din ianuarie până în august a fost o creștere de 25%. Este o creștere foarte mare pentru o piață stabilă. În 2016, România s-a clasat pe locul 18 ca și piață sursă pentru Germania, un clasament unde între primele 20 de locuri întâlnim piețe stabile, cu creșteri de unul, două, trei procente”, a declarat Cristian Sallai.
În ultimii cinci ani, numărul de înnoptări generate de români în Germania s-a dublat.
”În 2016, la nivelul întregului an, s-au înregistrat peste 880.000 de înnoptări ale românilor, fie turiști, fie oameni de afaceri, în unitățile hoteliere din Germania”, a spus oficialul.
CITEȘTE ȘI Orbis, cel mai mare lanț din Polonia și Europa Centrală, lansează brandul de aparthoteluri Adagio inclusiv în RomâniaRomânia va genera probabil anul acesta undeva în jurul a un milion de înnoptări în Germania, spune Sallai.
”Această cifră se apropie de numărul de înnoptări generate de Cehia, o țară vecină cu legături economice mult mai strânse cu Germania și cu un trafic mai mare”, afirmă oficialul.
Creșterea din ultimii cinci ani s-a datorat mai multor factori.
”Întâi, dezvoltarea economică a României. Există o pătură tot mai mare, cu vârste între 25-40 de ani, care lucrează în sectoare precum IT, automive și care au venituri peste medii. Acești tineri au acces la informații, au posibilități financiare și vor să călătorească”, precizează Cristian Sallai.
Un alt factor îl reprezintă atenția primită de România din partea companiilor aeriene.
”În prezent sunt peste 250 de zboruri directe săptămânale de pe șase aeroporturi din România, către opt aeroporturi din Germania”, a mai spus acesta.
În plus, Germania este o destinație accesibilă, ceea ce i-a determinat pe români să își petreacă aici vacanțele.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Linia Bucharest City Tour a adus RATB peste 1,3 milioane de lei în acest sezon. Numărul turiștilor transportați a crescut cu 3,5%”De exemplu, un city-break în Berlin sau Munchen este mai ieftin decât unul într-o capitală mare europeană și se pliază exact pe posibilitățile financiare ale tinerilor care doresc să călătorească”, a mai spus Sallai.
El subliniază că turiștii români călătoresc foarte mult în zonele urbane și că se așteaptă la creșteri ale numărului de turiști și de înnoptări și în următorii ani.
”City-break-urile sunt foarte căutate, inclusiv în orașe mai mici. Germania este țara huburilor mari, companiile aeriene leagă marile orașe din România de cele germane. Sunt zone care s-au dezvoltat și în afara orașelor. Germania are o ofertă turistică foarte variată”, a punctat Sallai.