Paravion anunță afaceri de 46 mil. euro, care îl aduc pe locul 1, și țintește o creștere la 60 mil. euro

Paravion anunță afaceri de 46 mil. euro, care îl aduc pe locul 1, și țintește o creștere la 60 mil. euro

Remus Vișan, Managing Director Paravion

Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 7 ian 2016

Portalul de turism Paravion și-a majorat afacerile de 2,7 ori anul trecut și a atins cifra de 46 de milioane de euro, anunțând astfel că a devenit cea mai mare agenție de turism online din țară, iar pentru acest an țintește o cifră de afaceri în creștere cu 30%, de 60 de milioane de euro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

După o creștere a afacerilor cu 40% în 2014, până la 77,5 milioane de lei (17,3 milioane euro), Paravion a anunțat, joi, că a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 46 de milioane de euro. 

"Cu o cifră de afaceri de 46 milioane de euro, cu 400.000 de utilizatori Paravion în 2015 și 115 milioane de tranzacții de căutare lansate de clienții noștri, am devenit cea mai mare agenție de turism online din țară și una dintre primele trei din Europa Centrală și de Est", a declarat, într-un comunicat, Remus Vișan, Managing Director Paravion.

Aproximativ 67% din cifra de afaceri de anul trecut a fost generată, totuși, de vânzările din România. Biletele de avion rămân motorul principal al Paravion, cu o cotă de aproximativ 85% din volumul vânzărilor, dar tendințele din ultima vreme arată o majorare a ponderii părții de vacanțe. Turcia este țara în care Paravion a vândut cele mai multe bilete de avion, după România, motiv pentru care agenția mizează pe o creștere substanțială pe această piață și pe segmentul vânzărilor de vacanțe.

Compania a migrat, în 2014, de la poziția de business online al grupului Happy Tour la cea de OTA, agenție online, un business independent și strategic pentru fondul de investiții GED, proprietarul Happy Tour și Paravion. Astfel de creșteri, aproape imposibile în cazul agențiilor de turism tradiționale, au devenit o obișnuință când este vorba despre portalurile de turism. Din ce în ce mai mulți turiști cumpără bilete de avion sau vacanțe online, iar principalii beneficiari sunt aceste companii. Vola.ro, de exemplu, anunța, cu trei ani în urmă, că, în ultimii cinci ani, își majorase afacerile de peste 50 de ori.

Perfect Tour, în colaps financiar. Peste 1.000 de turiști riscă să-și piardă vacanțele CITEȘTE ȘI Perfect Tour, în colaps financiar. Peste 1.000 de turiști riscă să-și piardă vacanțele

Cea mai mare agenție de turism online din ultimii ani, Vola.ro, a anunțat, la jumătatea lunii decembrie, că urmează să încheie anul 2015 cu o cifră de afaceri de 43 de milioane de euro, sub cea anunțată acum de Paravion.

"Am beneficiat de investiții din partea GED, care ne-au permis upgradarea platformei, ne-am diversificat produsele și serviciile pe piețele de bază și am reușit să creștem vânzările de city-break-uri și pachete de vacanță cu chartere, am dezvoltat aplicația de mobile și ne-am bazat pe o <<rupere>> din offline, aproximativ 32% dintre clienți fiind noi și provenind din această zonă", spune Remus Vișan.

Paravion s-a extins, la începutul anului trecut, pe mai multe piețe din Europa de Sud-Est, având echipe de agenți de turism vorbitori de engleză, maghiară, bulgară, turcă, greacă și spaniolă. Agenția s-a dezvoltat și pe piața turcă, după ce a achiziționat la începutul anului trecut portalul de rezervări Bavul.com. În paralel, au crescut vânzările pe piețele suplimentare non-core în Europa Centrală și de Est (Bulgaria, Ungaria, Cipru), dar și în Marea Britanie și Spania.

Principalii competitori ai firmei pe piața românească sunt Vola.ro și Eskay, Tripsta.

viewscnt
Afla mai multe despre
paravion
afaceri
agentii
online