STUDIU Hotelierii de pe litoral nu vor mări tarifele anul viitor. Un sejur, în această vară, a costat, în medie, 1.621 lei pe cameră

STUDIU Hotelierii de pe litoral nu vor mări tarifele anul viitor. Un sejur, în această vară, a costat, în medie, 1.621 lei pe cameră
Profit.ro
Profit.ro
scris 14 sep 2017

După ce, în acest sezon estival, majoritatea hotelierilor de pe litoral au mărit tarifele, în medie, cu 10%, comparativ cu vara anului anterior, anul viitor nu se va mai scumpi cazarea. Sejurul mediu pe litoralul românesc pentru această vară, care a presupus șase zile de cazare cu mic dejun, a costat 1.621 lei (aproximativ 350 de euro) pe cameră, potrivit unui studiu realizat pe mai mult de 100.000 de turiști de către portalul LitoralulRomanesc.ro, agenția prin intermediul căreia ajung cei mai mulți turiști români în vacanța la Marea Neagră.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Mamaia, Eforie Nord și Venus au fost stațiunile cu cea mai mare cerere, iar la polul opus s-au situat Costinești, Neptun și Eforie Sud. Cele mai căutate hoteluri au fost, ca și în anii trecuți, structurile de două și trei stele.

Românii care au cumpărat vacanțe în stațiunile autohtone de la Marea Neagră prin intermediul agențiilor de turism s-au cazat, în medie, 5,4 nopți, iar cei care au rezervat direct la hotel, cum sunt majoritatea turiștilor așa numiți “de weekend”, au avut o medie a sejurului mai mică chiar și cu 25-30%.

VIDEO&FOTO Un dezvoltator imobiliar nu se teme de fantome: cumpără hotelul „bântuit” din Băile Herculane cu 1 milion euro CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Un dezvoltator imobiliar nu se teme de fantome: cumpără hotelul „bântuit” din Băile Herculane cu 1 milion euro

În acest an, media sejurului a crescut foarte puțin, aproape nesemnificativ, cu 2%, de la 5,3 la 5,4 nopți. În schimb, prețul mediu al sejurului pentru întreg litoralul a urcat cu aproximativ 14%, de la 1.442 de lei pe cameră anul trecut la 1.621 de lei în această vară.

“Această creștere a fost susținută, pe de o parte, de mărirea tarifelor hotelurilor cu aproximativ 10% în acest an, dar și de faptul că din ce în ce mai mulți turiști caută hoteluri all inclusive, pentru care pachetul e mai scump”, a declarat Ionuț Nedea, directorul general LitoralulRomanesc.ro

Prețul mediu pentru un pachet all inclusive a fost 2.197 lei/cameră/sejur pentru Eforie Nord și 2.667 lei pentru stațiunea Mamaia. Numărul de locuri în regim all inclusive a crescut puternic de la an la an, ajungând la aproximativ 9.000 în acest sezon pe întregul litoral. 

Media sejurului în Mamaia a ajuns în acest an la 1.811 lei, față de 1.474 lei în restul litoralului, așadar sejurul în Mamaia a fost mai scump cu aproape 22% decât în celelalte stațiuni. Sejururile cu valoarea medie cea mai ridicată au fost în Mamaia Nord, unde prețul mediu pe cameră s-a ridicat la aproximativ 4.000 de lei.

La polul opus, cele mai ieftine hoteluri au putut fi găsite în Eforie Sud, unde tariful mediu la cel mai ieftin hotel a fost de 99 de lei/cameră/noapte, dar și la Neptun, unde media la cel mai ieftin hotel a fost de 105 lei/cameră/noapte. Din totalul turiștilor care au cumpărat sejururi la mare prin agenție, doar 3% au făcut-o cu tichete de vacanță.

“Până în acest moment sunt semnale că majoritatea hotelierilor vor menține tarifele la nivelul celor de anul trecut. Este posibil ca doar hotelurile care nu au majorat tarifele în ultimii doi ani să o facă acum, dar și în aceste cazuri nu se vor opera majorări mai mari de 5-7%”, a mai spus Ionuț Nedea.

Fără să existe statistici centralizate la nivel de litoral privind gradele de ocupare, conform datelor colectate de la hotelieri, numărul de turiști a scăzut în această vară cu 7-10% față de anul trecut. “Ne referim doar la unitățile turistice clasificate. Este posibil ca o parte dintre turiști să fi migrat către structuri turistice neclasificate, apartamente și vile”, a adăugat directorul LitoralulRomanesc.ro.

Litoralulromanesc.ro, deținut de compania Creative Eye SRL din Constanța, cu capital integral privat românesc, este cel mai mare vânzător de vacanțe în stațiunile autohone de la Marea Neagră, atât ca număr de turiști, cât și ca vânzări. Litoralulromanesc.ro a înregistrat anul trecut un volum de vânzări de 15 milioane de euro (la Ministerul Finanțelor este raportat doar comisionul - 6,170 milioane de lei, așa cum se întâmplă în cazul multor agenții de turism), iar prin intermediul agenției au ajuns anul trecut în stațiunile românești de la Marea Neagră peste 80.000 de turiști.

Portalul promovează peste 400 de structuri de cazare în 13 stațiuni de pe litoralul românesc, de la unități de o stea până la cele de cinci stele.

viewscnt
Afla mai multe despre
hotelieri
marea neagra
mamaia