Lada renunță să mai producă propria variantă Duster, din cauza condițiilor puse de Renault

Lada renunță să mai producă propria variantă Duster, din cauza condițiilor puse de Renault
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 26 iul 2022

Imediat după retragerea Renault de pe piața din Rusia, reprezentanții statului rus, în special cei care controlează uzinele Lada, au declarat că vor construi propria versiune Duster, pentru a menține în uzină acest model de succes pe piața locală. Acum ei dau înapoi și spun că este foarte puțin probabil ca Duster să mai fie produs în fabrica Lada.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Rușii și-au dorit un Duster cu sigla Lada pe capotă, dar se văd în imposibilitatea de a face acest lucru. Imediat după ce Renault a semnat documentele de vânzare a uzinelor din Togliati (Lada) și din Moscova (Renault), autoritățile ruse și reprezentanții companiei care a preluat marca Lada au spus că vor să producă în continuare SUV-ul Duster, deoarece reprezintă un model popular pe piață. Mașina ar fi urmat să poarte sigla Lada și să fie construită cu componente produse aproape exclusiv de industria rusă. Acum, toată această poveste a unui Duster renăscut la Lada dă semne că s-a închis pentru totdeauna, iar presa rusă explică și de ce.

Maxim Sokolov, directorul general AvtoVAZ, compania care deține marca Lada și în care Renault a fost, până nu demult, acționar majoritar cu aproximativ 70%, a declarat că Duster nu va fi produs niciodată sub sigla Lada pentru că mașina este prea complexă, iar componentele nu sunt disponibile în industria locală. Pentru a putea asambla mașina, AvtoVaz ar avea nevoie de la Renault de două lucruri: de plata unei licențe pentru fiecare automobil produs și de importul de comonente produse de Renault Group, cele mai multe din ele la Mioveni. Cele două costuri impuse de aceste două elemente ar conduce la un preț mult prea mare al mașinii rezultate, astfel că AvtoVAZ nu-și permite să producă modelul de succes al Dacia.

Mărirea și decăderea lui Herbert Diess, șeful VW Group, cel care a electrificat compania și a scos-o din scandalul Dieselgate. Concediu plăcut!”, urarea înainte de demisie CITEȘTE ȘI Mărirea și decăderea lui Herbert Diess, șeful VW Group, cel care a electrificat compania și a scos-o din scandalul Dieselgate. Concediu plăcut!”, urarea înainte de demisie

Din acest motiv, rușii se vor mulțumi să producă în cele două uzine Lada modelele pe care le-au asamblat până acum, Granta, Vesta, XRay, celebra Niva, precum și a versiunii locale a modelului Dacia Logan MCV, care se numește Lada Largus. XRay și Largus folosesc platforma B0, cea care a fost prezentă pe prima generație Logan, însă celelalte modele dispun de o platformă proprie, dezvoltată în Rusia.

Pentru cealaltă uzină Renault, de lângă Moscova, în care s-a produs versiunea locală Renault Duster, împreună cu modelele Arkana, Sandero și Nissan Terrano, rușii au ales soluția unui parteneriat cu statul prieten China. Fabrica redenumită Moskvici va asambla mașini ale mărcii chineze JAC, pe care le va vinde sub marcă proprie.

viewscnt
Afla mai multe despre
lada
duster rusia
moskvici
lada largus