Un client din București, care a suferit multiple intervenții chirurgicale, a obținut ștergerea unei datorii de 298.000 de lei (aproximativ 62.000 euro), reprezentând întreaga sumă pe care o mai avea de achitat din credit, în urma negocierii cu banca. Același lucru s-a întâmplat și într-un alt caz social, din Oradea, pentru care aceeași bancă a șters suma de 51.930 franci elvețieni, conform Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
CITEȘTE ȘI Visa plătește 5,3 miliarde de dolari pentru un fintech care intermediază transferul de date între bănci și aplicații financiare
Ambele cazuri depășesc precedentul record valoric înregistrat la CSALB, de 44.600 de euro, înregistrat în aprilie 2019 în cazul unui client din Sighetul Marmației.
Ce spune clientul din Oradea despre ștergerea datoriei
“Am contractat în anul 2007 un credit imobiliar în CHF. Din cauza crizei imobiliare și a creșterii cursului CHF, ratele au ajuns chiar să se dubleze, în timp. Până în toamna anului 2018 am reușit cu unele întârzieri să plătim ratele, însă din primăvara lui 2019, de când ne confruntăm cu o gravă problemă de sănătate a soției, perioada de întârziere s-a tot mărit”.
Cazul consumatorului din București, căruia banca i-a șters aproape 300.000 de lei din datorie
În urmă cu patru ani, A.S. a împrumutat de la bancă aproximativ 70.000 de euro pentru a-și cumpăra o casă. Pusese pe picioare o firmă în domeniul IT, după ce studiase și muncise în afara țării. În urmă cu doi ani însă, a suferit un accident rutier în urma căruia a suportat multe intervenții chirurgicale și luni de recuperare, care continuă și în prezent.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Finanțare pentru firmele mici. Beesfund, platformă de crowdfunding din Polonia, se lansează în ianuarie. Fostul director polonez al BVB, Ludwik Sobolewski, facilitează intrarea acestora în RomâniaÎn ultimii 3 ani și jumătate, circa 1.400 de români și-au rezolvat problemele cu băncile și IFN-urile, prin intermediul CSALB, iar suma totală obținută în urma negocierilor depășește 2 milioane de euro. Anul trecut, consumatorii au trimis peste 2.100 de cereri în care solicită intrarea în negociere cu instituțiile financiar-bancare, față de 1.293 de cereri trimise în tot anul 2018. Cele mai multe cereri vizează reducerea sau eliminarea unor comisioane, reducerea soldului sau a costurilor asociate creditelor ipotecare sau de consum.
CSALB este o instituție înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni, negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri, pentru contractele aflate în derulare.