Numărul reclamațiilor consumatorilor privind serviciile financiare la ANPC s-a redus considerabil în perioada 2016-2018, cu 55,3%, iar apariția Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a avut o contribuție decisivă în acest sens, a transmis, marți, directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC), Paul Anghel.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Tot în perioada 2016-2018, numărul cererilor adresate CSALB a crescut de apoape 4 ori. Numărul maxim a reclamațiilor privind serviciile financiare a fost atins în 2015 și 2016, când a fost inițiată și adoptată Legea dării în plată, potrivit lui Anghel.
”Această situație favorabilă consumatorilor este datorată transpunerii în legislația națională a directivelor 48/2008 și a directivei 17/2014, care au uniformizat modalitatea în care se acordă credite la nivel european. Desigur, în situația în care se constată eventuale abateri, acestea sunt corectate de ANPC”, a scris Anghel, pe pagina sa de Facebook.
Alți factori care au condus la scăderea numărului de reclamații pe zona serviciilor financiare sunt determinați de creșterea nivelului educației financiare și de soluționarea cauzelor pe cale amiabilă, fie direct între instituții și consumatori, fie prin intermediul Centrului de Soluționare alternativă a litigiilor în domeniul bancar, potrivit directorului general, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI Amazon lucrează la un sistem de plată cu palma”Programele de educație financiară sunt în continuare necesare, astfel încât consumatorii să poată să facă alegeri cât mai bine informați în momentul în care contractează credite sau achiziționează alte produse și servicii. În momentul în care sunt interesați de contractarea unui credit, recomandarea este studieze ofertele instituțiilor bancare și nebancare și să facă alegerea în funcție de Dobânda Anuală Efectivă. Cu cât DAE este mai redusă, cu atât suma de rambursat este mai mică. Apreciez că românii pot să apeleze cu încredere la instituțiile reglementate”, a scris Anghel.
În ultimii trei ani și jumătate, peste 1.400 de români și-au rezolvat problemele cu băncile și IFN-urile, prin intermediul CSALB, iar suma totală obținută în urma negocierilor depășește 2 milioane de euro.