Cea mai populară comunitate video online, YouTube, a împlinit 10 de activitate, iar evenimentul a fost sărbătorit, marți, la București, în cadrul YouTube Pulse.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Totodată, s-au împlinit doi ani și jumătate de când România a devenit, în aprilie 2013, a 54-a țară din lume cu versiune locală a site-ului YouTube, ocazie cu care companiile și agențiile locale de publicitate au început să se adreseze publicului-țintă prin intermediul unor modele inovatoare de reclame video.
Astfel, începând din 25 aprilie 2013, YouTube România permite creatorilor locali de conținut video să fie mai ușor de descoperit, atât în România, cât și în întreaga lume. De asemenea, companiile locale au posibilitatea de a folosi acest portal ca un mediu de promovare pentru a ajunge la publicul destinat.
În plus, programul de parteneriat YouTube în România oferă, de atunci, o cale pentru toți producătorii de conținut, mai și mici, de a face bani din clipurile video încărcate, iar conținutul digital poate să însemne de la un videoclip muzical cu Smiley la un concert, până la un filmuleț despre cum să-ți faci nod la cravată.
Muzicieni și compozitori români (reprezentanți ai Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România - Asociația pentru Drepturi de Autor, UCMR-ADA) și YouTube au anunțat încheierea unui acord de licențiere care permite artiștilor să obțină venituri din vizualizarea clipurilor lor pe platforma video. De asemenea, casele de discuri Roton, Cat Music, HaHaHa Production, MediaPro Music, dar și TVR, au decis să publice pe YouTube conținut propriu.
La nivel internațional, recent, gigantul Google, deținătorul YouTube, a anunțat că va lansa un abonament cu plată pentru cei care nu doresc publicitate inclusă în videoclipurile rulate.
Oferta, numită Red YouTube, a fost lansată în SUA, în data de 28 octombrie, la un preț de 9,99 dolari pe lună, conținutul rămânând accesibil în mod gratuit numai cu adaos de publicitate.
În plus, prin intermediul noii aplicații, YouTube Music, se vor pune la dispoziția utilizatorilor cataloage de videoclipuri ale artiștilor. Aplicația va fi legată de magazinul online Google Play.
YouTube este cea mai populară comunitate video online, care permite milioanelor de oameni să descopere, să vizioneze și să distribuie videoclipuri originale. Compania are sediul în San Bruno, California, fiind o subsidiară a Google Inc.
Proiectul YouTube a fost pus la punct, în 2005, de către trei angajați ai companiei PayPal (Steve Chen, Chad Hurley și Jawed Karim), iar brandul YouTube a fost înregistrat pe data de 14 februarie 2005. În prezent, peste 70% dintre utilizatorii actuali ai programului sunt înregistrați în SUA. Până la ora actuală, YouTube era prezent în 53 de țări și în 61 de limbi.
Potrivit studiilor, YouTube a devenit o sursă majoră de informații în ceea ce privește actualitatea în lume. Centrul de cercetare Pew menționează că înregistrările cu subiecte din actualitate au fost cele mai căutate pe YouTube cinci luni din 15, între anii 2011-2012.
Google a achiziționat YouTube în 2006, pentru 1,65 de miliarde de dolari. Grupul nu a anunțat, până în acest moment, profiturile provenite de la acest site, în pofida popularității sale imense. În fiecare lună, YouTube este accesat de peste un miliard de utilizatori unici, iar în fiecare minut sunt încărcate pe site 72 de ore de conținut video.
Volumul actual al traficului video de pe YouTube este echivalent cu tot traficul de pe toate canalele Internet folosite în anul 2000, iar pentru a realiza atâtea videoclipuri câte au fost descărcate pe acest site, companiile NBC, ABC și CBS ar fi trebuit să lucreze începând din 1948 și până în prezent, relevă statisticile realizate de-a lungul timpului.
Cea mai populară categorie de programe video încărcate rămâne 'Muzica', iar primul video postat pe YouTube era intitulat 'Ne găsim în Grădina Zoologică', la 23 aprilie 2005.
Popularitatea motorului de căutare deținut de Google Inc. nu este valabilă doar în cazul vedetelor din show-biz, unde artistul sud-coreean PSY deține supremația cu 2,4 miliarde vizualizări ale clipului 'Gangnam Style', urmat de Taylor Swift, cu melodia 'Blank Space' (1,268 miliarde), Justin Bieber - 'Baby' (aproape 1,24 miliarde vizualizări), Katy Perry - 'Dark Horse' (1,165 miliarde) și 'Roar' (1,131 miliarde), Taylor Swift - 'Shake it Off' (1,14 miliarde) și Enrique Iglesias - 'Bailando' (1,13 miliarde).
Vedete pe YouTube au devenit și persoane obișnuite. Astfel, o tânără de 28 de ani din SUA a strâns, recent, mai mult de un miliard de vizualizări cu videoclipurile sale amuzante. Jenna Marbles a devenit o adevărată vedetă pe internet. Cel mai popular videoclip al său, intitulat 'Drunk makeup tutorial', în care dă lecții de machiaj în stare de ebrietate, a fost văzut de 15,67 milioane de ori, iar fanii ei sunt 75% adolescente de 13-17 ani. De altfel, începând din toamna acestui an, Marbles are propria reprezentare în mărime naturală la Muzeul figurilor de ceară Madame Tussauds, devenind prima figură populară de pe canalele digitale care primește o astfel de statuie în celebrul muzeu.
Tot ca o curiozitate, toate videoclipurile postate pe YouTube pot fi vizionate în mai bine de 1.700 de ani.
Sursa: Agerpres