Guvernul a aprobat noi atribuții de control pentru Inspecția Muncii

Guvernul a aprobat noi atribuții de control pentru Inspecția Muncii
scris 13 iul 2017

Guvernul a aprobat, joi, regulamentului de organizare și funcționare al Inspecției Muncii, astfel că instituția va avea noi competențe în activitatea de control în domeniul relațiilor de muncă, securității și sănătății în muncă.

”Prin reglementarea organizării și competențelor Inspecției Muncii se are în vedere întărirea rolului acestei structuri cu atribuții de control în domeniul relațiilor de muncă și al securității și sănătății în muncă, precum și creșterea calității și eficienței actului de control”, se arată într-un comunicat de presă al Guvernului.

Prevederile hotărârii au în vedere adaptarea prezentului proiect de act normativ la modificările și completările aduse Legii nr. 108/1999 prin Legea nr. 51/2012, act normativ de nivel superior cu care se află în conexiune; redefinirea atribuțiilor generale și specifice, pe domenii de activitate specifice, respectiv relații de muncă, securitate și sănătate în muncă și supravegherea pieței în concordanță cu noile prevederi legale, astfel încât să fie evitat paralelismul cu celelalte atribuții reglementate în prezent de Legea nr. 108/1999. Astfel, actul normativ stabilește atribuțiile care țin punctual de specificul activității și care se reflectă atât în activitatea de control, cât și în activitatea compartimentelor suport, de specialitate, ale instituției, scrie News.ro.

AMÂNARE Firmele mai au răgaz până la finele anului pentru a-și înființa servicii de urgență, timp în care cerințele ar putea fi revizuite CITEȘTE ȘI AMÂNARE Firmele mai au răgaz până la finele anului pentru a-și înființa servicii de urgență, timp în care cerințele ar putea fi revizuite

De asemenea, actul normativ stabilește detalierea atribuțiilor inspectorului general de stat și inspectorilor generali de stat adjuncți.

”La data intrării în vigoare a hotărârii, se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 1.377/2009 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Inspecției Muncii, precum și pentru stabilirea unor măsuri cu caracter organizatoric, publicată în Monitorul Oficial 802 din 25 noiembrie 2009, cu modificările și completările ulterioare”, precizează sursa citată.

Potrivit Executivului, în prezent, Inspecția Muncii își desfășoară activitatea în conformitate cu dispozițiile Legii nr. 108/1999 pentru înființarea și organizarea Inspecției Muncii, republicată. Corelarea cu prevederile actelor normative care reglementează domeniul de competență al Inspecției Muncii, de nivel superior sau de același nivel, cu care se află în conexiune au determinat necesitatea redefinirii funcțiilor principale ale Inspecției Muncii, având în vedere prevederile Convenției nr. 81/1947 și în acord cu triplul rol pe care instituția îl îndeplinește.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
guvernul
inspectia muncii