Președintele grupului Volkswagen, Dieter Poetsch, a încheiat un acord pentru închiderea unei investigații din Germania privind manipularea pieței, în care el și alți foști directori erau acuzați că au informat prea târziu în legătură cu implicațiile manipulării testelor legate de emisiile vehiculelor diesel pentru Porsche Automobil Holding, acționarul majoritar al VW, transmite Bloomberg, citat de News.ro.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Poetsch a acceptat plata a 1,5 milioane de euro pentru închiderea cazului, a declarat un purtător de cuvânt al procuraturii din Stuttgart.
Investigatorii au închis și investigația împotriva directorului general al VW Matthias Mueller, care la momentul respectiv făcea parte din consiliul de administrație al Porsche. Acesta nu a fost nevoit să plătească o amendă.
Investigația împotriva lui Martin Winterkorn, fostul director general al ambelor companii, va continua.
CITEȘTE ȘI Studiu de piață: Cât de mare este canibalizarea mărcilor din grupul VW. Migrația clienților ar putea conduce la „încetinirea” forțată a mărcii Skoda“Consiliul de supraveghere al Porsche Automobil Holding consideră în continuare că membrii consiliului de administrație nu și-au încălcat atribuțiile. Boardul, după o analiză atentă, a decis să suporte costul amenzii impuse dl. Poetsch”, a anunțat compania.
Aceasta este a doua investigație referitoare la Poetsch care a fost închisă. Anul trecut, Poetsch și directorul general al VW, Herbert Diess, au acceptat plata a 4,5 milioane de euro pentru a pune capăt unei anchete penale, la un tribunal din Brunswick, după ce procurorii îi acuzaseră, alături de Winterkorn, că au informat târziu piețele în legătură cu investigația din SUA privind manipularea testelor de poluare ale motoarelor diesel.
VW a decis și în acest caz să suporte amenzile.
Scandalul diesel, expus de autoritățile de reglementare din Statele Unite în 2015, a costat producătorul auto german peste 30 de miliarde de euro. Procesele intentate de investitorii nemulțumiți și de unii clienți sunt încă în desfășurare.