Renault va prezenta peste câteva zile o nouă versiune a modelului Clio, cea cea mai vândută mașină franceză din istoria auto, cu 13 milioane de automobile livrate în 25 de ani, informează Renault România.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Pe parcursul celor patru generații ale acestui model, lansate pe piață de constructorul francez, Renault Clio este automobilul francez cel mai vândut în lumea întreagă, din toate timpurile, primul care a obținut de două ori prestigiosul titlu de Mașina Anului în Europa, vehiculul cel mai vândut în Franța în ultimii 18-25 ani, liderul segmentului său în Europa în 2014 și 2015.
În mitologia greacă, Clio este o muză, a cărei etimologie - Kleio - înseamnă 'celebră': un nume profetic pentru Clio, ale cărui notorietate și succes s-au impus de la prima generație a vehiculului.
Clio este succesorul modelului Renault 5, unul din cele mai mari succese auto ale vremii sale, și a fost prezentat ca o 'mașină mică, versatilă, proiectată și fabricată conform standardelor celor mari.' Unii clienți se așteptau chiar la prestații și echipamente de vârf de gamă. Pentru ei, în 1991 Renault a lansat Clio Baccara, o versiune luxoasă cu tapițerie de piele gri, cu mânerul de culoarea nucului și panourile portierelor cu piele și comenzi cromate. Începând din 1998, Clio Initiale a înlocuit versiunea Baccara și a continuat oferta vârf de gamă Clio generație după generație.
Trecerea de la Renault 5 la Clio a marcat și o altă evoluție: modelele nu mai sunt desemnate prin cifre, ci prin nume proprii pentru ca oamenii să și le aducă aminte mai ușor. Încă de la lansare, Clio este aleasă Mașina Anului 1991 în Europa.
A doua generație este lansată în 1998. Are cu 7 cm mai mult și motorizări cu 16 supape, ABS-ul și airbagurile, inclusiv airbagurile laterale, regăsindu-se pe toate nivelurile de echipare.
CITEȘTE ȘI Înmatriculările de autoturisme Dacia în Franța au urcat cu 16% în ianuarie-mai, la peste 49.400 unitățiA treia generație de Clio sosește pe piață în 2005, iar Clio 2 își continuă cariera comercială sub numele de Clio Campus. Mai mare (3,99 m), mai spațios, Clio 3 vine fără îndoială cu echipamente superioare: card de demaraj cu kit mâini libere, GPS, regulator/limitator de viteză, dar și cel mai bun nivel de siguranță activă și pasivă, cu până la 8 airbaguri. Este prima mașină din categoria sa care obține 5 stele la testele EuroNcap și primul Clio care are și o versiune break.
A 4-a generație de Clio a lansată în 2012, inspirată din concept car-ul DeZir, Clio 4 este primul vehicul care adoptă noua identitate vizuală a gamei. Îmbrăcat în roșu aprins, cu o nouă parte frontală, Clio 4 este lansat sub semnul pasiunii și al seducției.
'La patru ani după lansare, constatăm că sunt foarte mulți clienți care aleg culoarea roșie pentru mașina lor Clio. E semnul că aderă la poziționarea vehiculului către seducție și că nu doresc să cedeze conformismului și mohorârii din jur', subliniază Ali Kassai, în prezent director Produse Grup Renault și, în 2012, director de Program Clio.
În 1990, Clio 1 avea o lungime de 3,71 m. Apoi, a crescut treptat, de la generație la generație, ajungând să măsoare 4,06 m. Între 1990 și 2016 și "dimensiunile" Grupului Renault au crescut - la momentul când Clio venea pe lume, Renault vindea la nivel mondial 1,8 milioane de vehicule. În prezent, Grupul Renault are trei mărci, este asociat cu Nissan și în cadrul Alianței vinde 2,8 milioane de vehicule în 125 de țări.
Sursa: Agerpres