Un raport al unei firme de consultanță Bain & Company menționează un șoc major al cererii pe segmentul produselor de lux în trimestrul al 2-lea.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Vânzările de produse de lux la nivel global s-ar putea prăbuși cu 60% în trimestrul al doilea, cererea fiind distrusă de pandemia de coronavirus, potrivit unui raport realizat de firma de consultanță Bain & Company, preluat de CNBC și citat de News.ro. Potrivit raportului, vânzările mondiale de bunuri de lux personale, care includ haine, bijuterii, produse de înfrumusețare și accesorii, vor scădea cu 50%-60% în cele trei luni care se vor încheia în iunie.
Noul coronavirus, apărut în provincia chineză Hubei la sfârșitul anului 2019, a înfectat între timp 3,8 milioane de oameni și a omorât peste 269.500. Pentru a ține sub control răspândirea bolii, guvernele au închis practic economiile și au impus măsuri de distanțare socială care au ținut oamenii în case și au dus la închiderea magazinelor de comerț cu amănuntul. Călătoriile interne și internaționale au fost și ele oprite.
Mlioane de oameni și-au pierdut locurile de muncă, iar lumea se află în cea mai gravă criză economică de la Marea Depresiune de acum 100 de ani, potrivit Fondului Monetar Internațional. Deși unele dintre cele mai stricte măsuri sunt relaxate în multe regiuni, Bain anticipează că pe ansamblul anului piața produselor personale de lux se va contracta cu 20%-30%. Vânzările estimate pentru acest an sunt de 180-220 de miliarde de euro (195-239 miliarde de dolari). ”Va avea loc o redresare a pieței de lux, dar industria va fi profund transformată”, a afirmat Claudia D’Arpizio, partneră la Bain și autor principal al raportului.
Raportul, realizat în colaborare cu fundația Altagamma a producătorilor de bunuri de lux, nu ia în considerare impactul unui al doilea val de infecții, sau dezvoltarea și introducerea pe piață a unui vaccin. Firma de consultanță McKinsey&Company a publicat un raport în aprilie care afirmă că veniturile globale ale pieței produselor de lux se vor contracta cu 35%-39% în 2020, comparativ cu anul trecut. Potrivit acestei analize, dacă magazinele vor rămâne închise timp de două luni, aproximativ 80% dintre companiile de modă listate la bursă din Europa și America de Nord vor avea probleme financiare.
CITEȘTE ȘI Comisia Europeană: Economia UE în 2020 - scădere record de la Marea Depresiune. Recuperarea – parțială și neuniformăPiața produselor personale de lux a înregistrat în 2019 vânzări estimate la 281 de milioane de euro, înainte de izbucnirea epidemiei, potrivit datelor deținute de Bain, care anticipează că vânzările vor reveni la acest nivel în 2022-2023, în funcție de tendințele economice, nivelul încrederii consumatorilor, fluxului de turiști și de abilitățile brandurilor de a anticipa și răspunde nevoilor consumatorilor.
Redresarea cumpărăturilor de lux va fi alimentată de consumatorii chinezi. Cea mai mare parte a Chinei a ieșit din carantină, iar virusul pare să fie sub control în China continentală. Din cauza restricțiilor mondiale de călătorie, consumatorii chinezi, care de obicei merg în străinătate, în locuri precum Paris, Londra și New York, pentru a cumpăra produse realizate de designeri, vor face probabil cumpărăturile în țara lor, potrivit raportului.
Cele mai performante branduri înregistreză deja o creștere a vânzărilor în termeni anuali din China, potrivit Bain. Piața produselor personale de lux va atinge 320-330 de miliarde de euro până în 2025, parțial datorită creșterii numărului de consumatori de lux din China. Peste cinci ani, China va asigura jumătate din cheltuielile pentru produse de lux la nivel global, comparativ cu 35% în 2019, mai arată raportul firmei de consultanță. ”China va continua să susțină creșterea pieței produselor de lux și aproximativ 50% din achizițiile respective vor avea loc în China continentală. Restul Asiei o va urma îndeaproape, datorită unui mix între consumul local și turismul intra-regional”, potrivit Bain.